Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Dette har jeg statistikk på.

For hver måned har en kvinne denne sjanse for å bli gravid og gå graviditeten frem til fødselen (altså uten abort):

20 år: 34%

30 år: 17 %

35 år: 12 %

40 år: 6%

Så din sjanse per måned vil være ca 10%. Det gjelder derfor om å være tålmodig. Det er dessverre ikke noe man kan gjøre for å bedre på denne statistikk.

Husk at de fruktbare periode er i seks dager som avsluttes på eggløsningsdagen som igjen er 14 dager før neste menstruasjon.

Lykke til, vennlig hilsen Mette

Mette Moen, Gynekolog

Kanskje 2% i gjennomsnitt. Det hele kommer an på når kvinnen er programmert til å komme  i overgangsalderen (menopause=siste menstruasjon). Hvis det er 55 år, har hun bedre sjanse enn hun er programmert til menopause ved 45 år, da er sjansen nær 0.

Det er lurt å høre om mors menopausealder mens hun kan huske det.

Hilsen Mette

PS det finnes tester (inkl hormonanalyse og ultralyd av eggstokker) som kan si noe mer presist om om kvinnens sjansen

Tusen takk for svar 😀 Tok en eggløsningstest til morgen i dag og den viste svak strek,skal ta en til i kveld for å se om streken er kraftigere i farge. Skal etter syklusen ha eggløsning på lørdag, men tror at den kan være i dag alikevel. 

Spørre min mor?? Nei, hun unngår alt av spørsmål som mensen og sex. Det sitter for langt inne ja. Hadde hun klart det, så hadde hun overbevist om at storken kom med meg. Hun er oppdratt å tenke på sex som en skam av sin mor igjen. (Altså min bestemor) Enebarn i tillegg.

Fliret en gang alle var samlet i en bursdag. Å min søster, den gang 21 år. Kom med sin nye kjæreste. som hun er gift med i dag. Nå 20 år etter. Søsteren min satt og kikket i en kles katalog (spar kjøp) med sin kjæreste. Å de bladde frem til undertøyet. Å vår bestemor sitter i sofaen ved siden av. Å ser skrekkslagen at de ser på undertøyet. Å sier opprørt til min søster: nei, nei.. må ikke sitte å se på sånt når han sitter der.. da vet du hvordan det går.. Hva han vil gjøre!! Vi andre tenkte inni oss. "Det tror jeg er for sent" ;) 

Anonymkode: 62fd0...ae1

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...