FjellOgDalar Skrevet 30. oktober 2016 Del Skrevet 30. oktober 2016 For to uker siden fikk jeg fjernet livmoren (inkl. eggledere og livmorhals) laparaskopisk. Grunnen til dette var plager med store blødninger og at de anatomiske forholdene ikke tillot fjening av slimhinnen. Er bare 35, men jeg er 200% sikker på at jeg ikke skal ha noe barn. Familiehistorien med kraftige menstruasjoner til langt oppi femtiårene orker jeg ikke å videreføre. Derfor valgte jeg å ta denne operasjoen, selv om det kan virke drastisk for en så ung person som meg. Nå lurer jeg litt på om jeg har grunn til å bekymre meg. Første uka hadde jeg blødning med friskt rødt blod og koagler nå og da, men blødningene var ikke store og avtok. Siste uka har det vært mer som litt rødfarget utflod. Men i dag morges hadde jeg plutselig blødd en del friskt, og det kom et par nokså store koagler. Nå ser det ut til å ha roet seg litt igjen, selv om det blør mer enn det har gjort siste uka. Jeg var dessverre ubetenksom med et par tunge løft for et par dager siden, så jeg er redd jeg kan ha gjort meg skade. Har ikke noe særlig smerter utover at jeg er litt mør i magemusklene. Kan dog kjenne at det tidvis stikker litt i skjeden, og at det kan være litt smerter når jeg slipper luft eller ved avføring. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/414493-grunn-til-bekymring-bl%C3%B8dning-og-ubehag-etter-hysterektomi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 30. oktober 2016 Del Skrevet 30. oktober 2016 Ved fjerning av livmoren blir det et sår inne i skjeden som skal gro. Det tar noen uker. Det kan samle seg blod i små lommer i toppen av skjeden, og det kan bli koagler (blodklumper) som tømmer seg. Jeg tror ikke at du skal være så bekymret for tunge løft, det var mer ved de tidligere åpne operasjoner, at man skulle være forsiktig. Hvis blødningen fortsetter, så synes jeg du skal ta kontakt med avdelingen hvor du ble operert eller med din fastlege for en sjekk. Vennlig hilsen Mette 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/414493-grunn-til-bekymring-bl%C3%B8dning-og-ubehag-etter-hysterektomi/#findComment-3730720 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.