Gå til innhold

Aurorix; dosering og angst

Anbefalte innlegg

Gikk i åtte år på Cipralex og trodde at jeg ikke hadde noen bivirkninger av den,men fant plutselig ut at det var pga den jeg var overfølsom for varme og svettet unormalt mye. Fant ut at Aurorix hadde den beste bivirkningsprofilen og fikk bytte til den. Er nå oppe i 600 mg dagen, men kjenner egentlig ingen effekt av den. Har fått beskjed av legen at dette er høyeste dose, men leser noen steder at det er mulig å gå høyere. Er det noen som har erfaring med en høyere dose og har dere hatt god effekt av det? Har fått ekstrem angst igjen og leser at Aurorix egentlig ikke har noen bevist effekt på det. Så jeg lurer på om noen har blitt kvitt angsten med Aurorix? Dette begynner å virke håpløst, men jeg har så lyst til at Aurorix skal funke. Har ikke lyst til å gå tilbake til " svettemedisinen" igjen. Det blir som å velge mellom to vonder.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/414532-aurorix-dosering-og-angst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 hours ago, Hope123 said:

Gikk i åtte år på Cipralex og trodde at jeg ikke hadde noen bivirkninger av den,men fant plutselig ut at det var pga den jeg var overfølsom for varme og svettet unormalt mye. Fant ut at Aurorix hadde den beste bivirkningsprofilen og fikk bytte til den. Er nå oppe i 600 mg dagen, men kjenner egentlig ingen effekt av den. Har fått beskjed av legen at dette er høyeste dose, men leser noen steder at det er mulig å gå høyere. Er det noen som har erfaring med en høyere dose og har dere hatt god effekt av det? Har fått ekstrem angst igjen og leser at Aurorix egentlig ikke har noen bevist effekt på det. Så jeg lurer på om noen har blitt kvitt angsten med Aurorix? Dette begynner å virke håpløst, men jeg har så lyst til at Aurorix skal funke. Har ikke lyst til å gå tilbake til " svettemedisinen" igjen. Det blir som å velge mellom to vonder.

Tror knapt jeg merket noe til virkning eller bivirkninger av Aurorix, da jeg gikk på dem. Medisiner som funker best på meg har dessverre en del bivirkninger. Håper høyere dose funker på deg. Kan jo være det som skal til. :) Evt. finnes det andre meds du kan forsøke. :)  

Anonymkode: 681d9...7e3

• 2 uker senere...
På 1. november 2016 den 18.59, AnonymBruker skrev:

Tror knapt jeg merket noe til virkning eller bivirkninger av Aurorix, da jeg gikk på dem. Medisiner som funker best på meg har dessverre en del bivirkninger. Håper høyere dose funker på deg. Kan jo være det som skal til. :) Evt. finnes det andre meds du kan forsøke. :)  

Jeg har snakket med legen min, og han har undersøkt mulighetene for å øke dose, og fant ut at det absolutt er mulighet til det😊 Så jeg blir å starte med økt dose om to dager! Så jeg håper absolutt på å kjenne forbedringer på både det ene og det andre! Det som er så dumt er at alle medisinene jeg har lest om har samme bivirkningsprofil som cipralex, og jeg har virkelig ikke lyst til å begynne med ny medisin dersom aurorix viser seg å ikke funke. Krysser fingrer og tær for at det funker med høyere dose!!😄

På 1. november 2016 den 7.17, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Mange har effekt på angst ved bruk av Aurorix. Du kan godt dosere opp både til 750 og 900 mg.

Takk for svar! Jeg fant flere av dine svar angående aurorix og dosering og viste dem til legen min! Han undersøkte litt og fant ut at det er fult mulig, som du sier, å øke til 900 mg😄👍🏻

Annonse

1 minutt siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Husk å dosere morgen og ettermiddag (ikke kveld).

Ja, jeg endret det etter å ha lest noen tidligere anbefalinger fra deg! jeg vet ikke om det har noe å si, men begynte å kjenne bedring på de ekstreme seponeringssymptomene jeg fikk etter at jeg sluttet på cipralex.

23 minutes ago, Hope123 said:

Jeg har snakket med legen min, og han har undersøkt mulighetene for å øke dose, og fant ut at det absolutt er mulighet til det😊 Så jeg blir å starte med økt dose om to dager! Så jeg håper absolutt på å kjenne forbedringer på både det ene og det andre! Det som er så dumt er at alle medisinene jeg har lest om har samme bivirkningsprofil som cipralex, og jeg har virkelig ikke lyst til å begynne med ny medisin dersom aurorix viser seg å ikke funke. Krysser fingrer og tær for at det funker med høyere dose!!😄

Bra du fikk øke dose! :) Om man ikke kommer opp i høy nok dose til å hemme MAO i særlig grad, er det jo ikke rart man ikke får god virkning. Håper og tror du vil merke forskjell. :) Tror jammen jeg skal be om å få forsøke høyere dose av denne, og forsøke den igjen, om jeg må. Krysser tærne for deg her jeg også! ;) 

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bra du fikk øke dose! :) Om man ikke kommer opp i høy nok dose til å hemme MAO i særlig grad, er det jo ikke rart man ikke får god virkning. Håper og tror du vil merke forskjell. :) Tror jammen jeg skal be om å få forsøke høyere dose av denne, og forsøke den igjen, om jeg må. Krysser tærne for deg her jeg også! ;) 

Takk😄 Kan være en ide dersom du også får bivirkninger på annen antidepressiva. Bare vær forsiktig med seponeringen av den du går på! Brukte laaang tid på å seponere cipralex,men opplevde å få sterke seponeringssymptomer. Lykke til😄👍🏻

14 minutes ago, Hope123 said:

Takk😄 Kan være en ide dersom du også får bivirkninger på annen antidepressiva. Bare vær forsiktig med seponeringen av den du går på! Brukte laaang tid på å seponere cipralex,men opplevde å få sterke seponeringssymptomer. Lykke til😄👍🏻

Takk for tips, og takk for det! :)

• 6 år senere...
cepors skrev (4 minutter siden):

Ossen gikk det med dere som gikk på aurorix. Jeg har nettopp begynt og har blitt veldig urolig I brystet. Men finner ikke noe nytt om denne medisinen på nettet

Hei! 

Aurorix (og MAO-hemmere generelt) virket ved å hemme nedbrytningen av adrenalin og adrenalinlignende stoffer, ikke bare i hjernen, men også i resten av kroppen.

Dette kan gi litt mer hjertebank, rask puls og eventuelt ekstraslag i en periode, til hjertet får tilvendt seg dette. Er du urolig kan du ta et EKG hos fastlegen.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...