Gå til innhold

Tenåring med tørr, sviende hud

Anbefalte innlegg

Jeg har en tenåringsdatter som stedvis har veldig tørr hud, særlig på hendene. Særlig ille er det etter hun dusjer, men hun er plaget hele døgnet. Hun er synlig tørr, med rødblussete områder.

Vi har forsøkt flere ulike kremer, men hun får intens svie av alle så langt. Disse kremene er uten parabener, parfyme og karbamid.
Vi bruker ph-vennlig såpe (OptimaPH), og har også ekstra skånsomt vaskemiddel.
Som mor står jeg nå litt fast i forsøk på å hjelpe henne, finnes det noen der ute som har erfaringer som kan hjelpe oss? 

Anonymkode: 261e6...579

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/414535-ten%C3%A5ring-med-t%C3%B8rr-sviende-hud/
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Glycinello (blå tube fra apoteket) virker på tørre hender. Den er litt klissen før den trekker inn i huden, så det er lurt å ta den på rett før sengetid. Vet ikke hva den inneholder.

Anonymkode: 67aaa...0ac

Takk, vi skal sjekke den ut.

Endret av Merlenoir
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en tenåringsdatter som stedvis har veldig tørr hud, særlig på hendene. Særlig ille er det etter hun dusjer, men hun er plaget hele døgnet. Hun er synlig tørr, med rødblussete områder.

Vi har forsøkt flere ulike kremer, men hun får intens svie av alle så langt. Disse kremene er uten parabener, parfyme og karbamid.
Vi bruker ph-vennlig såpe (OptimaPH), og har også ekstra skånsomt vaskemiddel.
Som mor står jeg nå litt fast i forsøk på å hjelpe henne, finnes det noen der ute som har erfaringer som kan hjelpe oss? 

Anonymkode: 261e6...579

Jeg tenker alltid "smøring innenfra" når jeg hører slike historier. Får hun i seg nok fett i kosten? Tar hun tran? Oljetilskuddet Udos choice skal være veldig bra har jeg lest, om hun ikke vil ta tran mener jeg. Selv merker jeg det godt på huden etter et par uker om jeg kutter ut tran så jeg tar tran hver dag hele året, men jeg er ikke plaget sånn som datteren din altså.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...