Gå til innhold

Bruk av Subutex/

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt Subutex mer eller mindre f.o.m 2007 og nå bruker jeg fra 8-16 mg pr uke.

Jeg har gått en uke uten innimellom for og prøve og slutte med dette preparatet men det er visst ikke så lett.

Svetting-sterk angst-depresjon og en konstant syk frysing samt diare  sitter og det føles som om at det aldrig slipper taket og blir utrolig rastløs når jeg bestemmer meg for og gå en uke uten,,menblir så tungt til slutt at jeg da tar litt for og roe kroppen.

Jeg bruker jo nå småe doser og tar ikke dette hvær dag det kan gå 2-3 dager mellom hvær gang og tar da ca 4 mg på dag nr 3,,da har jeg altså ikke tatt noe i mellomtiden.

Bruker litt Rivotril (ca 6-8 mg for og ta skjelving og angst,men tar ikke dette hvær dag.det kan også gå en uke uten at jeg tar noe som helst,men da er jeg såpass nede at jeg trenger og få roet kroppen og ikke minst hodet.

Jeg tengte prøve og tvinge meg gjennom 2 uker uten noe som helst da jeg vil ut av dette og med det så lurer jeg på hvordan dette skal gå da jeg får kraftig sos angst i perioden og tør ikke gå ut for det er utrolig ubehagelig og møte på folk som vil pratre og da begynner jeg og svette unormalt mye p.g.a den paniske angsten.

Er det f.eks noe naturlegemiddler som kan hjelpe litt på noen måte?

når jeg har gått f.eks en uke uten og da tar 4 mg subutex så begynner jeg og svette og især hvis jeg legger meg og sovner,,da våkner jeg av at jeg bader i min egen svette.

Hvor lenge pågår de værste abstinensene??

Hva kan jeg gjøre for og hjelpe kroppen tilbake til et liv uten dette?

Har prøvd Quintapin men blir enda verre i nærvene ved bruk av dette prep så det bruker jeg ikke lenger.

Jeg prøver og gå i rask gange for og få svettet ut så mye som mulig men angsten og depresjonen er kansje det værste og jeg verken ønsker eller vil brukke ssri prep mot dette da disse har bivirkninger som nermest er verre enn morfin i seg selv.

Jeg trenger råd,,gode råd og helst uten medisinering.

Jeg har brukt et naturlig produkt som hete Chaga og det hjelper litt på den tunge følelsen av at man bare sleper bena etter seg og hjelper og litt slik at jeg ikke blir liggende i senga 15 timer i døgnet,,blir jo smågal bare av det da tanker o.l får veeldig god tid til og jobbe meg enda dypere i depresjonen som følger med dette.

Jeg bruker jo ikke mye sammenlignet med andre jeg kjenner som tar f.o.m 24-32 mg hvær dag.

Håper jeg kan få noen gode råd hær inne ang dette og en plass må man jo begynne,,og jeg vil ut av denne dritten.

Mvh

Hizz

Anonymkode: d055b...290

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/414605-bruk-av-subutex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har tatt en enorm dose i "vanlig" sammenheng. Subutex er ca 35 ganger mer potent enn morfin. Kjøper du Subutex og Rivotril illegalt?

Uansett MÅ du snakke med en lege ASAP og få en realistisk plan for avvenning. Å bråkutte dette høres mildt sagt skummelt og vondt ut. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/414605-bruk-av-subutex/#findComment-3731791
Del på andre sider

Få profesjponell hjelp tli avgjiftning, og til å takle angst/depresjon. Det forutsetter ikke at du må ta medisiner, men terapien kan være ganske tøff imo. at du må utsette deg for det som gjir deg angst. Akupunktur kan kanskje være nyttig for deg, da dette kan hjelpe deg til å slappe av uten bivirkninger. Eneste er at det koster noen kroner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/414605-bruk-av-subutex/#findComment-3732088
Del på andre sider

På ‎04‎.‎11‎.‎2016 den 23.40, issomethingwrong skrev:

Du har tatt en enorm dose i "vanlig" sammenheng. Subutex er ca 35 ganger mer potent enn morfin. Kjøper du Subutex og Rivotril illegalt?

Uansett MÅ du snakke med en lege ASAP og få en realistisk plan for avvenning. Å bråkutte dette høres mildt sagt skummelt og vondt ut. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/414605-bruk-av-subutex/#findComment-3732120
Del på andre sider

8-16 mg subutex pr uke er ikke noen enorm dose da den vanlige doseringen er på 8-16-32 mg pr døgn!

Dessuten bruker jeg ikke dette prep hvær dag og det kan gå alt fra 3-6 dager mellom gangene jeg tar så jeg har selv trappet meg ned.

Det hele begynte med at jeg fikk Rivotril (12 mg pr døgn)og 3x2 mg Xanor pr døgn og dette i seg selv er sinnsyke doser.

Jeg byttet lege og og fikk samme dosene men begynte da og trappe ned på Rivotril først og det gikk bra helt til legen seponerte all medisin på en gang da han mente jeg ikke trappet fort nok ned.

Denne legen skulle hatt forbud ut resten av livet som allmenpraktiserende lege.

Hvordan tror du det går med en pasient som plutselig skal gå på en Cold Turk etter og ha bruk disse dosene av B-prep??

Det går rett til helvette kan jeg si og jeg har IKKE tillitt til behhandlig fra en vanlig allmenlege etter dette og har ikke vært hos lege siden Desember 2014.

Man blir da tvunget ut på det illegale markedet for og få tak i medisiner for og ta abst.

Nå har jeg heldigvis fått god kontroll på dette fanskapet og bruker ikke medisiner og det kan jeg takke en behandling med Ibogain for samt at jeg drikker Chaga hvær dag.

Iboga er det eneste som hjelper og t.o.m folk som har gått på metadon har blitt rusfrie.

Til slutt handler dette ikke om rusen men om og kun holde seg frisk.

Trening er et alfa og omega ang rusbehandling og det og sitte og bli fortalt(terapi) av en psykolog el psykiater eller annen terapaut om hva og hvordan man skal gjøre ting kan fort bli negativt da misbrukere har mer peiling på medisiner relatert til rus enn en lege har.

Tidligere rusmisbrukere er dem som kan forstå hvordan pasienten har det og hva som må til.

En lege sa til meg gjentatte ganger:Ja!det er akkurat som etter boka!!og tror du jeg var lenge pasient hos denne legen?Nei.

Jeg har i det siste drukket en samisk drikk som heter Chaga og den har en meget god effekt på mye.

T.o.m heroinavhengige har fått øynene opp for Iboga og Chaga.

Chaga demper abst og er naturens sterkeste antioksidant og er utrolig rensende og Iboga kuren går over 3 dager og den nermest nullstiller systemet men dette blir ikke benyttet i det norske helsevesen da det er for lite penger og tjene på dette.

Jeg fikk og til svar at Subutex er opptil 35 ganger mer potent en morfin og at 8-16 mg pr uke var nermest sinnsyke doser??!!

Jeg kan med en gang si at jeg ble utsatt for en stygg trafikkulykke iog fikk da Dolkontin som smertelindrende og den gir mye verre abst en subutex!

doseringen har da i snitt vært på 2,3 mg pr døgn og det er så liten dose i seg selv at dem som ikke trenger mer enn 2 mg subutex pr døgn får heller ikke noe subutex.

Subutexen er ingen nervemedisin heller tvert imot da den gir nerver 20 min etter inntak og da bruker folk beroligened preparater ved siden av og dem må disse personene skaffe selv for det får dem normalt ikke hos lege.

Noen leger gir Sobril ved siden av subutex og det er helt på sin plass og er mye bedre med tanke på og gå ut på gata og kjøpe sterke berol medisiner.

Har man vært narkoman i mange år så vet man nøyaktig både hvor mye og hva slags prep som hjelper og dem som vil slutte selv og som er heldig og kunne kjenne at det går rette veien selv om dem medisinerer seg selv har jeg stor respekt for.

Det og bli proppet full av ssri/antidepresiva av div slag og ikke minst quitapin som leger skriver ut i hytt og pine gjør deg som menneske enda sykere og især Quintapin som gir en enorm depresiv tilstand samt at man så vidt orker og gå på dass,,slik skrives ut og det har man t.o.m lov og kjøre bil på,men en 25 mg sobril..det kan man IKKE kjøre bil på!helt på trynet og hør er Olalege Johan på hjemmebane.

Man må nermest ha vært i denne tilstanden selv for og forstå hva pasientene snakker om før man begynner og gi dem råd og veiledning.

Bare det og seponere min dose med Rivotril og Xanor p.g.a at jeg ikke trappet fort nok ned og at legen ikke var sikker på om det var abstinens eller angst diagnosen jeg har som var problemet valgte da legen og stoppe all medisinering på minuttet.

Dette er virkelig idioti på meget høyt plan og den legen som ikke skjønner dette bør jobbe med eldre på gammlehjem,og kun det samt ikke ha lov til og skrive ut A og B preparater.

Selv hadde jeg aldrig kastet ut en pasient og stoppet all medisinering da det nermeest er det samme som og ta livet av pasienten.

Mvh

Hizz

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/414605-bruk-av-subutex/#findComment-3732130
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...