Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg fikk satt inn hormonspiral i dag, hos fastlege. Jeg fikk mensen på tirsdag, og bestilte da time for innsetting i dag. Leste meg til, at den gjerne kunne settes inn når en har mensen.

men min lege sa, at h*n ville helst vente. Jeg sa jeg ikke hadde avbestilt timen, da jeg hadde lest at det var en fordel å gjøre det på slutten av mensen.

h*n valgte allikevel og ordne det i dag, og det gikk fint. Ikke noe vondt:)

men- synes det var veldig flaut at jeg ikke hadde avbestilt, siden jeg fortsatt hadde mensen... Jeg sa jeg hadde lest på nett at det var ok, pluss at damene i skranken sa det sikkert gikk bra, da jeg bestilte... Jeg sa til lege at jeg kunne komme tilbake, men H*n sa det gikk fint. Men nå har jeg skikkelig dårlig samvittighet, at jeg dukket opp...

så til spørsmål:

burde den blitt satt inn senere?

er det sjanse for at den er feil satt inn, siden jeg blødde?

Blødningen hadde begynt å avta, meb tok seg opp igjen etter jeg fikk satt inn spiral. Kan den lett falle ut, siden jeg nå blør?

litt flau i dag:/

ps, spiral satt inn grunnet prevensjon etter fødsel for noen mnd siden.

Anonymkode: d1e4e...58f

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/414606-hormonspiral/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er bare fint at du fikk satt inn spiralen under menstruasjon. Da vet man at du ikke er gravid og da er mormunnen litt mer åpent. Det er helt vanlig med blødning etterpå, bla fordi man setter et instrument på livmorhalsen og det kan blø. Det at du blør betyr ikke at spiralen lettere kan falle ut.

Ta en sjekk når du har sluttet å blø og kjenn etter tråden, en tynn plasttråd. Du skal ikke kjenne plast’staven’, da er spiralen på vei ut av livmoren.

Det er ingen grunn til å være flau. Leger er så vant til å undersøke damer som blør.

Lykke til med spiralen, vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/414606-hormonspiral/#findComment-3731832
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...