Gå til innhold

Tiltaksløs og blir ikke bedre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man får vel seponerings symptomer når man slutter med ap? Vurderer sterkt å slutte nå for jeg eier ikke tiltak, men da blir jeg vel dårlig. Men føler meg ikke bra nå heller selv om jeg har økt, er bare enda mer tiltaksløs. Var jo hos legen å veide meg, skulle tilbake om seks uker. Snart har de seks ukene gått, og jeg har ikke klart å gå ned :( Forstår ikke vitsen heller, er bare lat og lei men klarer ikke å gjøre noe med det! Livet mitt står stille mens alt annet ruller forbi, flere som har det sånn? Kan være medisinene! 

Skrevet
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Livet mitt står stille mens alt annet ruller forbi, flere som har det sånn? 

Ja.

Skrevet
Akkurat nå, slabbedask skrev:

Ja.

Veldig kjedelig å ha det sånn. Fint profilbilde, var søt da :) 

Skrevet
13 minutter siden, stjernestøv skrev:

Veldig kjedelig å ha det sånn. Fint profilbilde, var søt da :) 

Det er veldig mange søte profilbilder her for tiden, vel.

Skrevet
Akkurat nå, slabbedask skrev:

Det er veldig mange søte profilbilder her for tiden, vel.

Ja, er dette og en mummi? Ser jo sånn ut :) 

Skrevet
7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja, er dette og en mummi? Ser jo sånn ut :) 

Det er vel en av Barba-figurene?

Skrevet
1 minutt siden, Lillemus skrev:

Det er vel en av Barba-figurene?

Ja det stemmer det, mange søte der :) 

Skrevet

Har du prøvd å følge planen?

Må presse deg litt, tiltaket kommer etterhvert...

Du bør ikke seponere meds...da blir du sykere igjen. I tillegg kan det at det blir tidligere mørkt, kaldt ol være med på å gjøre alt mye tyngre...kjenner det jeg og...

Skrevet

Jeg føler du er gitt så mange svar på dette tidligere. Tiltak kommer ikke rekende på ei fjøl om man sitter i sofa/stol, ligger og kun beveger seg minimalt i hverdagen. Tiltak kommer heller ikke om man ikke har noe lystbetont å engasjere seg i. I tillegg er du begrenset sv både psykdom og medisinering som sikkert vanskeliggjør å tvinge seg til for å med det øke muligheten for å prøve ut og med det finne glede i, se endringer i vekt ved aktivitet og et sunnere kosthold osv. Du har det altså enda litt vsnskeligere enn oss andre som også står ovenfor det samme. Jeg har skrevet det til deg før, jeg tror du trenger en pådriver. Noen som kan hjelpe og støtte deg i prosessen lenge nok til at du faktisk kommer dit at du finner motivasjon i de tingene du behøver gjøre for å føle at hverdagen har noe innhold som gir deg noe.

Det er godt mulig at medisiner vil gi deg vektnedgang, mer energi osv, men i og med at du har en psykdom som trolig vil stikke kjepper i hjulene  tror jeg ikke du vil evne å bruke hverken vektnedgang eller økt energi til noe positivt for deg dessverre. 

Anonymkode: dd182...a73

Skrevet
23 minutter siden, Psykojenta skrev:

Har du prøvd å følge planen?

Må presse deg litt, tiltaket kommer etterhvert...

Du bør ikke seponere meds...da blir du sykere igjen. I tillegg kan det at det blir tidligere mørkt, kaldt ol være med på å gjøre alt mye tyngre...kjenner det jeg og...

Har fulgt den litt. 

Føler meg bare så lat, det er så vanskelig å komme i gang-

Ja ting er tyngre når det blir mørkt, må tenke litt på det med medisiner- 

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler du er gitt så mange svar på dette tidligere. Tiltak kommer ikke rekende på ei fjøl om man sitter i sofa/stol, ligger og kun beveger seg minimalt i hverdagen. Tiltak kommer heller ikke om man ikke har noe lystbetont å engasjere seg i. I tillegg er du begrenset sv både psykdom og medisinering som sikkert vanskeliggjør å tvinge seg til for å med det øke muligheten for å prøve ut og med det finne glede i, se endringer i vekt ved aktivitet og et sunnere kosthold osv. Du har det altså enda litt vsnskeligere enn oss andre som også står ovenfor det samme. Jeg har skrevet det til deg før, jeg tror du trenger en pådriver. Noen som kan hjelpe og støtte deg i prosessen lenge nok til at du faktisk kommer dit at du finner motivasjon i de tingene du behøver gjøre for å føle at hverdagen har noe innhold som gir deg noe.

Det er godt mulig at medisiner vil gi deg vektnedgang, mer energi osv, men i og med at du har en psykdom som trolig vil stikke kjepper i hjulene  tror jeg ikke du vil evne å bruke hverken vektnedgang eller økt energi til noe positivt for deg dessverre. 

Anonymkode: dd182...a73

Håper dagsenteret tar kontakt snart da. Klarer ikke dette alene. 

Hadde blitt tynnere og dårlig, men men...

Nicklusheletida
Skrevet
4 timer siden, stjernestøv skrev:

Man får vel seponerings symptomer når man slutter med ap? Vurderer sterkt å slutte nå for jeg eier ikke tiltak, men da blir jeg vel dårlig. Men føler meg ikke bra nå heller selv om jeg har økt, er bare enda mer tiltaksløs. Var jo hos legen å veide meg, skulle tilbake om seks uker. Snart har de seks ukene gått, og jeg har ikke klart å gå ned :( Forstår ikke vitsen heller, er bare lat og lei men klarer ikke å gjøre noe med det! Livet mitt står stille mens alt annet ruller forbi, flere som har det sånn? Kan være medisinene! 

Hva skal vi svare for at ikke du skal føle : " Dere er så flinke til å si hva jeg må gjøre ".

Skrevet
11 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Hva skal vi svare for at ikke du skal føle : " Dere er så flinke til å si hva jeg må gjøre ".

Ja si det. 

Skrevet

Får vel bare leve som dette, jeg klarer ikke forandre på noe :( Hadde håpet jeg skulle få litt hjelp, men de er jo så trege på dagsenteret. 

Skrevet
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Får vel bare leve som dette, jeg klarer ikke forandre på noe :( Hadde håpet jeg skulle få litt hjelp, men de er jo så trege på dagsenteret. 

Du får mase litt da.

Du kan også gå en søndagstur i dag.

Anonymkode: 283e6...660

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du får mase litt da.

Du kan også gå en søndagstur i dag.

Føler jeg har mast nok, tror det er tre ganger nå. 

Kan kanskje gå en liten tur da, orker ikke så langt. 

Skrevet
12 minutter siden, stjernestøv skrev:

Føler jeg har mast nok, tror det er tre ganger nå. 

Kan kanskje gå en liten tur da, orker ikke så langt. 

Ikke kan, skal.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke kan, skal.

Gikk ut men det var så skummelt og glatt, snudde. Uff de kunne jo ha saltet. 

Skrevet
32 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hadde håpet jeg skulle få litt hjelp, men de er jo så trege på dagsenteret. 

Nå er det jo ikke slik at dagsenteret kommer til å være i aktivitet for deg.  Kanskje ikke med deg heller - det kan godt hende du får en plan som likner den du har fått av Psykojenta.  Så en god forberedelse ville være å følge den (evt. med tilpasninger som passer deg bedre) så langt som mulig.

Skrevet
1 minutt siden, laban skrev:

Nå er det jo ikke slik at dagsenteret kommer til å være i aktivitet for deg.  Kanskje ikke med deg heller - det kan godt hende du får en plan som likner den du har fått av Psykojenta.  Så en god forberedelse ville være å følge den (evt. med tilpasninger som passer deg bedre) så langt som mulig.

Jo folk får hjelp fra dagsenteret til å gjøre ting, handle, gå tur, støvsuge osv. Så de hjelper folk igang der. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...