Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

For ca en mnd siden hadde jeg samleie i veldig beruset tilstand. Vi tror begge at vi brukte kondom, men er usikre på om det var på hele tiden. Han fikk ikke utløsning. For å være på den sikre siden tok jeg likevel en angrepille, ca 10 timer etterpå. Samleiet skjedde 6 dager etter første dag i min menssyklus, som vanligvis varer mellom 21 og 28 dager. 6 dager etter jeg tok angrepillen, fikk jeg en liten blødning, som varte i 1-2 dager. Dette stresset meg, og jeg har vært veldig bekymret, spesielt rundt dagene jeg skulle fått mensen. 

Mensen dukket ikke opp som den skulle, og på dag 30 etter forrige mens (24 dager etter samleiet) tok jeg en graviditetstest (på morgenurin) som var negativ. Dette er nå 5 dager siden, og mensen har enda ikke dukket opp. Planen er å ta en ny graviditetstest i morgen. Dersom denne testen også er negativ, kan jeg da stole på svaret? 

Jeg bekymrer meg generelt mye, og spesielt nå. Selv om testen i morgen skulle vært negativ, er jeg redd for at jeg ikke klarer å stole den dersom mensen fremdeles ikke dukker opp. Derfor stiller jeg spørsmålet her, for å finne ut om jeg i det hele tatt har noe å bekymre meg for. For tiden befinner jeg meg i utlandet, og å bli gravid ville vært veldig uheldig. Det skal siest at jeg var på reis, med mye stress og tid på buss den uken jeg egentlig skulle fått mensen. Mensen har vært forsinket før, men syklusen min har aldri vart lenger enn 32 dager. Har jeg noe å bekymre meg for? 

Anonymkode: e8f87...a9e

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/414637-gravid-eller-un%C3%B8dvendig-bekymret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

La meg forsøke å oppsummere:

• Han brukte sannsynligvis kondom

• Han fikk ikke utløsning

• Det var på dag 6 i syklus hvor det med en syklus på 30 dager er meget liten eller ingen risiko for å bli gravid

• Du tok angrepille

• Det er negativ graviditetstest 24 dager etter samleiet

Mer negativt kan det vil neppe bli mht graviditet. Forsinket menstruasjon er vanlig etter angrepille (les pasientinformasjonen). Jeg tipper at du får menstruasjon ca 30 dager etter den svake blødningen som kom seks dager etter angrepillen.

Så jeg mener at du kan slappe helt av.

Vennlig hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...