Trine Skrevet 9. november 2016 Skrevet 9. november 2016 Hva foretrekker du egentlig å bli kalt? Dahl, Nils, NHD eller noe helt annet??? Det er ikke der jeg lurer på om det finnes håp altså, jeg vet at det er lite håp om at jeg noen gang kommer til å huske mellomnavnet ditt, men det ser jeg ikke på som et stort problem. Problemet (akkurat nå) er at jeg ikke evner å få med meg hva jeg leser. Litt sliten i kroppen etter tur i snøen, tur i butikken (måtte pokker meg prate og) og snømåking. Så sitter jeg og "slapper av" i sofaen mens jeg prøver å lese hva andre dolere har på hjertet i dag. Begynner å lese tråden til Stjernestøv, hvor hun mener hun så Johaug med røde øyne. Den tråden må jo være akkurat passe lett underholdning. Men mens jeg leser så surrer tankene rundt på andre ting. Samme hvor mye jeg prøver å ta meg sammen så forsvinner jeg igjen med en gang. Jeg har forsøkt ritalin, elvanse, attentin og går nå på strattera 80 mg. Psykiateren mener vi er ferdige med å teste medisiner. Betyr det at jeg aldri kommer til å klare å styre fokuset mitt? Det går litt bedre dersom det har vært en dag hvor det ikke har skjedd noe som helst, men jeg kan jo ikke la være å gjøre noe for å klare å konsentrere meg litt lenger. Dersom du ikke husker det, jeg har adhd. Det er ganske irriterende. Hadde sikkert vært fint å kunne f.eks lese en bok av og til, men så er det jo alle de tingene man leser og som man faktisk burde få med seg. Noen ganger er det ikke mulig, da må jeg bare prøve igjen sener. Andre ganger kan jeg få med meg nok ved å lese det samme om og om igjen. Har du noen råd? 0 Siter
Trine Skrevet 9. november 2016 Forfatter Skrevet 9. november 2016 Jada, klarer ikke skrive riktig engang!!!! 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 9. november 2016 Skrevet 9. november 2016 1 time siden, Trine skrev: Hva foretrekker du egentlig å bli kalt? Dahl, Nils, NHD eller noe helt annet??? Det er ikke der jeg lurer på om det finnes håp altså, jeg vet at det er lite håp om at jeg noen gang kommer til å huske mellomnavnet ditt, men det ser jeg ikke på som et stort problem. Problemet (akkurat nå) er at jeg ikke evner å få med meg hva jeg leser. Litt sliten i kroppen etter tur i snøen, tur i butikken (måtte pokker meg prate og) og snømåking. Så sitter jeg og "slapper av" i sofaen mens jeg prøver å lese hva andre dolere har på hjertet i dag. Begynner å lese tråden til Stjernestøv, hvor hun mener hun så Johaug med røde øyne. Den tråden må jo være akkurat passe lett underholdning. Men mens jeg leser så surrer tankene rundt på andre ting. Samme hvor mye jeg prøver å ta meg sammen så forsvinner jeg igjen med en gang. Jeg har forsøkt ritalin, elvanse, attentin og går nå på strattera 80 mg. Psykiateren mener vi er ferdige med å teste medisiner. Betyr det at jeg aldri kommer til å klare å styre fokuset mitt? Det går litt bedre dersom det har vært en dag hvor det ikke har skjedd noe som helst, men jeg kan jo ikke la være å gjøre noe for å klare å konsentrere meg litt lenger. Dersom du ikke husker det, jeg har adhd. Det er ganske irriterende. Hadde sikkert vært fint å kunne f.eks lese en bok av og til, men så er det jo alle de tingene man leser og som man faktisk burde få med seg. Noen ganger er det ikke mulig, da må jeg bare prøve igjen sener. Andre ganger kan jeg få med meg nok ved å lese det samme om og om igjen. Har du noen råd? Trine, du trenger ikke å bekymre deg for at du ikke får med deg hva du leser på dol. Du får med deg mer enn alle andre 0 Siter
Trine Skrevet 9. november 2016 Forfatter Skrevet 9. november 2016 1 time siden, Nicklusheletida skrev: Trine, du trenger ikke å bekymre deg for at du ikke får med deg hva du leser på dol. Du får med deg mer enn alle andre Hahaha...det er nok fordi jeg leser innleggene så mange ganger, mens andre bare skummer igjennom Er ikke akkurat livsviktig å få med seg det som står her, men når jeg har lyst til å prøve å slappe av (noe jeg ikke klarer dersom jeg ikke gjør noe) så hadde det vært fint å få til å lese litt. Samme er det jo om jeg prøver å lese avisen eller noe jeg syns er interessant og har lyst til å lære. Tankene bare flyr rundt. Så er det jo litt håpløst at jeg ikke kan oppleve noe i løpet av dagen uten å bli helt fjern. Jaja, heldigvis trenger man ikke rare fokuset for å gå på ski, så det ble en tur i skogen istedefor "avslapping". Ingenting er som ski, hund, hodelykt og en mørk skog helt for seg selv Nå har hodet fått stillhet nok til at jeg orker å ha på tven. 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 9. november 2016 Skrevet 9. november 2016 (endret) Jeg svarte deg litt kjapt og det kan se ut som jeg ikke tar deg på alvor. Oppklaring: Det var dol du fokuserte på, så jeg svarer på det. Du kan helt sikkert senke ambisjonsnivået litt når det gjelder dol. Du er flink til å få med deg hva du leser, du svarer raskt og argumenterer godt. Du ser ikke ut til å gå glipp av så mye. At tankene begynner å vandre over på andre ting når du leser om Johaugs røde djeveløyne, er vel et sunnhetstegn. Noen gode råd til deg har jeg dessverre ikke, ville bare si at på dol har du ingen problemer som er merkbar for andre, når det kommer til konsentrasjon Endret 9. november 2016 av Nicklusheletida . 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 9. november 2016 Skrevet 9. november 2016 Akkurat nå, Trine skrev: Hahaha...det er nok fordi jeg leser innleggene så mange ganger, mens andre bare skummer igjennom Er ikke akkurat livsviktig å få med seg det som står her, men når jeg har lyst til å prøve å slappe av (noe jeg ikke klarer dersom jeg ikke gjør noe) så hadde det vært fint å få til å lese litt. Samme er det jo om jeg prøver å lese avisen eller noe jeg syns er interessant og har lyst til å lære. Tankene bare flyr rundt. Så er det jo litt håpløst at jeg ikke kan oppleve noe i løpet av dagen uten å bli helt fjern. Jaja, heldigvis trenger man ikke rare fokuset for å gå på ski, så det ble en tur i skogen istedefor "avslapping". Ingenting er som ski, hund, hodelykt og en mørk skog helt for seg selv Nå har hodet fått stillhet nok til at jeg orker å ha på tven. Jeg svarte deg før jeg rakk å lese dette . Var redd du skulle tro jeg ikke forsto hva du slet med, men ville bare si at du ikke er håpløs på dol :-) Bare litt sta noen ganger Jeg overlater mer profesjonelle svar til andre 0 Siter
ISW Skrevet 9. november 2016 Skrevet 9. november 2016 I USA velger de Donald Trump som president, men de bruker også klonidin mot ADHD hvis sentralstimulerende ikke fungerer. Alt er altså ikke nødvendigvis like idiotisk. Synes at til å være en så uskyldig medisin, kan det være verdt å vurdere? Den brukes jo lite på psykiatrisk indikasjon i Norge. Jeg har pr tidspunkt for tynt tallgrunnlag til å si om Nils Håvard Dahl heller lystrer navnet dr. Dahl enn NHD. Et lite utvalg spørsmål (seks i tallet) har gitt høy responsrate, men utvalget er for lite til å nå statistisk signifikans. Undersøkelser med større antall deltakere er nødvendig :-) 1 Siter
Trine Skrevet 9. november 2016 Forfatter Skrevet 9. november 2016 42 minutter siden, Nicklusheletida skrev: Jeg svarte deg før jeg rakk å lese dette . Var redd du skulle tro jeg ikke forsto hva du slet med, men ville bare si at du ikke er håpløs på dol :-) Bare litt sta noen ganger Jeg overlater mer profesjonelle svar til andre Blæh....jeg hadde skrevet et svar også streika dol. Noen ganger tenker jeg at det kanskje hadde vært lettere om problemene var synlige, så hadde jeg sluppet bruke så mye energi på å skjule det. Problemet er ikke dol, det var bare det eksempelet jeg kom på. Men det er frustrerende å ikke kunne styre fokuset. Og nå husker jeg ikke hva jeg skulle skrive for midt i setningen fant jeg ut at jeg skulle vaske klær og trene hund. Men sta? Nei, nå skjønner jeg ikke hva du prater om 1 Siter
Trine Skrevet 9. november 2016 Forfatter Skrevet 9. november 2016 57 minutter siden, issomethingwrong skrev: I USA velger de Donald Trump som president, men de bruker også klonidin mot ADHD hvis sentralstimulerende ikke fungerer. Alt er altså ikke nødvendigvis like idiotisk. Synes at til å være en så uskyldig medisin, kan det være verdt å vurdere? Den brukes jo lite på psykiatrisk indikasjon i Norge. Jeg har pr tidspunkt for tynt tallgrunnlag til å si om Nils Håvard Dahl heller lystrer navnet dr. Dahl enn NHD. Et lite utvalg spørsmål (seks i tallet) har gitt høy responsrate, men utvalget er for lite til å nå statistisk signifikans. Undersøkelser med større antall deltakere er nødvendig :-) Jeg skal ta det opp med psykiateren, men jeg mistenker at Klonidin funker bedre på uro enn fokus. Skal bli ferdig hos nevropsykolog før jeg tuller mer med medisiner ihvertfall. I dette tilfellet har han ihvertfall ikke lystret. Mulig NHD fungerer bedre. Eller kanskje han ikke har noe svar, det tyder ikke godt for meg ihvertfall. Kanskje jeg bare må lære meg å leve i tåka 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 Skrevet 9. november 2016 40 minutes ago, Trine said: Jeg skal ta det opp med psykiateren, men jeg mistenker at Klonidin funker bedre på uro enn fokus. Skal bli ferdig hos nevropsykolog før jeg tuller mer med medisiner ihvertfall. I dette tilfellet har han ihvertfall ikke lystret. Mulig NHD fungerer bedre. Eller kanskje han ikke har noe svar, det tyder ikke godt for meg ihvertfall. Kanskje jeg bare må lære meg å leve i tåka Vi tåkemennesker for holde sammen. "Felles tåke, felles trøst", er det jo noe som ikke heter. Fra spøk til alvor: Håper du finner noe som kan hjelpe. Anonymkode: 818ac...6d7 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 Skrevet 9. november 2016 Skriveleif igjen ja. "Får", mente jeg selvfølgelig. Anonymkode: 818ac...6d7 0 Siter
Trine Skrevet 9. november 2016 Forfatter Skrevet 9. november 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi tåkemennesker for holde sammen. "Felles tåke, felles trøst", er det jo noe som ikke heter. Fra spøk til alvor: Håper du finner noe som kan hjelpe. Anonymkode: 818ac...6d7 Ja, vi får det. Noen ganger er det jo positivt også, vi "slipper" å følge med på uinteressante samtaler Hahaha, "felles tåke, felles trøst" kan jo sikkert noe hete, om vi vil Har du noe som hjelper? Om ikke så håper jeg du også finner noe. Man blir litt sliten av seg selv. 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skriveleif igjen ja. "Får", mente jeg selvfølgelig. Anonymkode: 818ac...6d7 Skriveleifer hører med 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 Skrevet 9. november 2016 2 minutes ago, Trine said: Ja, vi får det. Noen ganger er det jo positivt også, vi "slipper" å følge med på uinteressante samtaler Hahaha, "felles tåke, felles trøst" kan jo sikkert noe hete, om vi vil Har du noe som hjelper? Om ikke så håper jeg du også finner noe. Man blir litt sliten av seg selv. Skriveleifer hører med Så dumt man føler man må følge med. Jeg har ingen ADHD diagnose altså, men kunne sikkert fått en ADD. Men jeg har liksosm ikke vektlagt dette. Ville FOKUSERE på å få behandling for depresjon i stedet. Og noen av disse medisinene kan hjelpe på dette også. Så får forsøke ut noen kraftige medisiner, og håpe at medsinene har "fjerning av ADD-symptomer" som uoffisiell bivirkning. Joda, noen må jo være de første med slike ordtak Sliten av seg selv blir man overload av inntrykk og hjerne på høygir. Noen ganger virker det også som min har sagt takk for seg. Ingen mellomting. Ja, skriveleifer får man ta med på kjøpet. Anonymkode: 818ac...6d7 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 Skrevet 9. november 2016 Skriveleifer igjen og igjen. Håper DOL kan se i nåde til meg. Anonymkode: 818ac...6d7 0 Siter
Trine Skrevet 9. november 2016 Forfatter Skrevet 9. november 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så dumt man føler man må følge med. Jeg har ingen ADHD diagnose altså, men kunne sikkert fått en ADD. Men jeg har liksosm ikke vektlagt dette. Ville FOKUSERE på å få behandling for depresjon i stedet. Og noen av disse medisinene kan hjelpe på dette også. Så får forsøke ut noen kraftige medisiner, og håpe at medsinene har "fjerning av ADD-symptomer" som uoffisiell bivirkning. Joda, noen må jo være de første med slike ordtak Sliten av seg selv blir man overload av inntrykk og hjerne på høygir. Noen ganger virker det også som min har sagt takk for seg. Ingen mellomting. Ja, skriveleifer får man ta med på kjøpet. Anonymkode: 818ac...6d7 Tåke er tåke, samme hva det kommer av Litt dumt ja, at man føler man må følge med. Også så kjedelig da, sitte der og nikke og smile og håpe det ikke plutselig kommer et spørsmål man må svare på. Da blir man jo skikkelig avslørt Hehe, tenkt motsatt vi da. Jeg håpet at behandling av adhd på mirakuløst vis skulle fjerne depresjonen. Foreløpig har ikke behandlingen fjernet noen av delene. Men mens jeg skriver nå så klarer jeg å flire bittelitt hver gang jeg "er tilbake". Det er sånn: skrive - lese hva jeg skrev (for det husker jeg jo ikke) - tåke - tykkere tåke - litt lettere tåke - skrive - tåke - tåke med yr - lese hva jeg har skrevet - tåke o.s.v. og innimellom alt dette må jeg så klart lese det du har skrevet, opptil flere ganger, så jeg vet hva jeg skal svare på. Men det er jo litt fint at noen andre vet hva det dreier seg om, denne tåka. Blir fort overload. Så suser tankene rundt. Og hjernen takker ofte for seg. Tror noen står og skrur den av og på 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 Skrevet 9. november 2016 21 minutes ago, Trine said: Tåke er tåke, samme hva det kommer av Litt dumt ja, at man føler man må følge med. Også så kjedelig da, sitte der og nikke og smile og håpe det ikke plutselig kommer et spørsmål man må svare på. Da blir man jo skikkelig avslørt Hehe, tenkt motsatt vi da. Jeg håpet at behandling av adhd på mirakuløst vis skulle fjerne depresjonen. Foreløpig har ikke behandlingen fjernet noen av delene. Men mens jeg skriver nå så klarer jeg å flire bittelitt hver gang jeg "er tilbake". Det er sånn: skrive - lese hva jeg skrev (for det husker jeg jo ikke) - tåke - tykkere tåke - litt lettere tåke - skrive - tåke - tåke med yr - lese hva jeg har skrevet - tåke o.s.v. og innimellom alt dette må jeg så klart lese det du har skrevet, opptil flere ganger, så jeg vet hva jeg skal svare på. Men det er jo litt fint at noen andre vet hva det dreier seg om, denne tåka. Blir fort overload. Så suser tankene rundt. Og hjernen takker ofte for seg. Tror noen står og skrur den av og på Joda, det er sant. Hehe. Sant det. Slik som politikerne gjør. Svare på noe helt annet, eller late som spørsmålet ble stilt litt annerledes, evt. korrigere og lage et helt nytt spørsmål selv, som man svare på. Jøss, da har vi tenkt temmelig likt, bare motsatt. Dumt du ikke har funnet noe som virker ennå. Slik jeg driver på også. Hit og dit. Haha! Kanskje det finnes en eller annen "tåkefyrste" med akkordlønn, som har som heltidsgeskjeft å skru bryter av/på "bryteren? Egentlig er det vel da han som skulle vært medisinert. Anonymkode: 818ac...6d7 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 Skrevet 9. november 2016 Litt grums igjen, og en bryter for mye denne gangen. Som de ikke sier: Det kommer seg ikke. Anonymkode: 818ac...6d7 0 Siter
Trine Skrevet 10. november 2016 Forfatter Skrevet 10. november 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Joda, det er sant. Hehe. Sant det. Slik som politikerne gjør. Svare på noe helt annet, eller late som spørsmålet ble stilt litt annerledes, evt. korrigere og lage et helt nytt spørsmål selv, som man svare på. Jøss, da har vi tenkt temmelig likt, bare motsatt. Dumt du ikke har funnet noe som virker ennå. Slik jeg driver på også. Hit og dit. Haha! Kanskje det finnes en eller annen "tåkefyrste" med akkordlønn, som har som heltidsgeskjeft å skru bryter av/på "bryteren? Egentlig er det vel da han som skulle vært medisinert. Anonymkode: 818ac...6d7 Hahaha...kanskje det er politiker en skulle blitt Det er kanskje sånn med tåketenkere at vi tenker ganske likt? Når jeg tenker meg om så startet vel det hele med ssri for, tja, et par år siden. Men de hjalå ingenting også fant de ut at det måtte være noe annet gæli med meg. Jaja, noe skal det alltid være, tror jeg de sier. Hit og dit er dobbelt så langt, det er langt det Haha, tenkte fyrstekake, egentlig ganske godt, selv om det påstås å være gammelmannskake Men, ja, tenk om det er en tåkefyrste med bryteransvar. Men jeg er jo elektriker, burde klare å koble ut bryteren så tåkefyrsten ikke fikk slått meg av, eller tåka på, eller hva han nå gjør. Lurer på om han får godt betalt, må jo være litt morsom jobb. "Å, nå kommer det noe hun må huske" - bryter av Men du har rett, det er nok tåkefyrsten som burde vært medisinert, ev. oppsagt om det er en mulighet. Han har kanskje en sterk fagforening i ryggen. Da er det ikke bare bare å si opp. Man vil jo heller ikke provosere noen som styrer tåka 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Litt grums igjen, og en bryter for mye denne gangen. Som de ikke sier: Det kommer seg ikke. Anonymkode: 818ac...6d7 Og øvelse gjør ikke mester 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. november 2016 Skrevet 10. november 2016 6 hours ago, Trine said: Hahaha...kanskje det er politiker en skulle blitt Det er kanskje sånn med tåketenkere at vi tenker ganske likt? Når jeg tenker meg om så startet vel det hele med ssri for, tja, et par år siden. Men de hjalå ingenting også fant de ut at det måtte være noe annet gæli med meg. Jaja, noe skal det alltid være, tror jeg de sier. Hit og dit er dobbelt så langt, det er langt det Haha, tenkte fyrstekake, egentlig ganske godt, selv om det påstås å være gammelmannskake Men, ja, tenk om det er en tåkefyrste med bryteransvar. Men jeg er jo elektriker, burde klare å koble ut bryteren så tåkefyrsten ikke fikk slått meg av, eller tåka på, eller hva han nå gjør. Lurer på om han får godt betalt, må jo være litt morsom jobb. "Å, nå kommer det noe hun må huske" - bryter av Men du har rett, det er nok tåkefyrsten som burde vært medisinert, ev. oppsagt om det er en mulighet. Han har kanskje en sterk fagforening i ryggen. Da er det ikke bare bare å si opp. Man vil jo heller ikke provosere noen som styrer tåka Og øvelse gjør ikke mester Politikk holder jeg meg unna, da det ikke er gunstig for blodtrykket. Mulig at tåketenkere tenker ganske likt. Det har jeg rett og slett ikke tenkt på. Kan være at våre hjerner får downloadet tåketanker fra "felles tåkecloud". Bare en vill og tåkete spekulasjon fra min side, og ikke noe jeg ville satt penger på. SSRI-tåka kjenner jeg godt igjen. SSRI skulle vært skrevet ut med obligatorisk antitåkemedisin for oss tåkemennesker. Lurer på om det er mange klartenkte på SSRI. Hadde vært interessant å møte en iallefall. "Hit eit steg, og dit eit steg, og nett like langt er eg komen, eg....". Synes å huske det var en rasende populær, men "udansbar" låt, som hadde et slikt fengende refreng. Fyrstekake ja. Haha! Noe som kalles "gammelmannskake", må jo være uimotståelig. Om du er elektriker, så kan du kanskje komme her og fikse strømmen om den skulle forsvinne. Det er vel streik blant bryterne her oppe i tåkeheimen hvor jeg bor. Forsvinner strømmen, blir feilen visstnok ikke rettet, med mindre det er fare for liv og helse. Vil si at det fort kan bli fare for helse her hos meg iallefall, om strømmen skulle gå. Havner i en slags sjokktilstand hver gang strømmen går. Når jeg attpåtil vet at den ikke kommer tilbake på ukevis, er jeg redd veien til alvorlig depresjon kan være i korteste laget. Da blir det legevakta er jeg redd. Men tilbake til det jeg skulle spørre om. Siden du er elektriker, så er du vel flink til å fjerne trær som har falt over linja? Tror ikke bryterkompetanse er det mest avgjørende her. Har jeg rett/feil? Hehe! Tåkefyrsten husker sikkert ikke om det var noe du måtte huske, eller motsatt. Får da håpe og tro at det ikke ligger ondsinnethet eller "mørk humor" bak disse brytefeilene. Det må jo være litt av et ansvar å være tåkefyrste med bryteransvar. Særlig om tåkefyrsten også har ADD, mange og hyppige bryterbeskjeder og mange å ta hensyn til med den bryteren. Kun en bryter som virker på alle med ADD, inkludert hen selv, kan virkelig stelle det i stand. Håper tåkefyrsten er fyrstelig betalt ja. Og har "brytertillegg". Må være mye styr med en slik jobb. Håper ikke akkordlønn er tema der. Sikkert ikke lurt å provosere eller stresse tåkefyrsten unødig nei. Sikkert nok å stri med, stakkar. Anonymkode: 818ac...6d7 0 Siter
Gondor Skrevet 10. november 2016 Skrevet 10. november 2016 Dere to altså! Makan til kreative og snirklete sinn! Jeg digger det! 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.