miomio1365380748 Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 (endret) Jeg fjernet livmorslimhinnen for fem dager siden pga kraftige menstruasjonsblødninger. Jeg fjernet samtidig hormonspiral som jeg har hatt nesten to år av samme grunn. Hadde svært sterke smerter første døgn etter operasjonen. Er dette vanlig? De siste dagene har jeg ikke hatt vondt, men i ettermiddag og kveld har jeg hatt smerter og tyngdefølelse på venstre side. Føler at magen er oppblåst og litt øm. Blør ikke, har bare sparsom utflod. Kan det være eggløsning? Hvordan blir eggløsningen etter fjerning av livmorslimhinnen? Jeg skal inn til etterkontroll om 6 måneder. Er det først da man kan vite om inngrepet har vært vellykket? Med hormonspiralen ble blødningene redusert mye, men jeg blødde i tide og utide, ofte annenhver uke. Kan det bli slik etter dette inngrepet også? Jeg er 45 år. Endret 11. november 2016 av miomio1365380748 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/414743-fjerning-av-livmorslimhinne/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 livmoren. Det er en effektiv metode for å redusere en rikelig menstruasjonsblødning. Noen er så heldig helt å miste menstruasjonen. Metoden virker ikke inn på hormonsystemet, så den normale syklus vil fortsette med f.eks. med smerte ved eggløsning og også ved ‘menstruajson’ selv om den blir mer eller mindre borte. Man blør ikke i tide og utide etter ablasjon, blødningen følger syklus. Du vil se effekten etter en måned eller to. Hos noen få kan det komme økende smerter, noe som forklares ved at menstruajsonsblodet kan samle seg i små lommer som ikke tømmes. Ca 10% får plager med smerter og må ha livmoren fjernet, men 90% blir fornøyd! Vennlig hilsen Mette 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/414743-fjerning-av-livmorslimhinne/#findComment-3733214 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.