Gå til innhold

Vokse fra hverandre seksuelt

Anbefalte innlegg

Jeg er nysgjerrig på hvor mange brukere her inne som har gått fra en partneren i løpet av livet på grunn av kjedelig sexliv.

Kona og jeg har vært i lag i 18 år og sexlivet vårt er rett og slett kjedelig. Jeg prøver og prøver å strekke grensene i forholdet, men hun er rett og slett ikke interessert i å bli med på noe mer enn det tradisjonelle. Jeg har passert 40 og blir bare kåtere og kåtere med årene. Jeg har mange fantasier jeg er svært interessert i å leve ut, men det ser ikke ut til å bli med kona. Jeg har forsøkt å gå fra henne flere ganger, men hensynet til barna holder meg tilbake. Det jeg lurer på er om det er egoistisk å gå fra partneren på grunn av et sexliv der man føler at man har stått fullstendig stille i mange år. Jeg er i grunn glad i henne, og hadde sexlivet vært mer utfordrende så hadde dette ikke vært noe problem. Jeg innser at man lever bare et liv på denne jord og at sjansen for å leve ut sine drømmer er det bare en selv som har ansvar for. 

Anonymkode: 60a33...b47

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/414798-vokse-fra-hverandre-seksuelt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg innser at man lever bare et liv på denne jord og at sjansen for å leve ut sine drømmer er det bare en selv som har ansvar for. 

Jeg er enig i at sex er en fin del av et godt forhold, men det gjelder ikke for alle. Noen er fornøyde med å leve som i et vennskapsforhold mer eller mindre uten sex, andre "trenger" sex hver dag og de fleste er vel mellom der et sted.

Problemet oppstår jo når partene i et forhold ikke er enige i hvor ofte de vil ha sex og hva slags sex de vil ha. Jeg antar du har snakket ordentlig med kona di om dette, ikke bare klaget og påstått at "alle andre gjør det"? Hun har gjort det klart for deg hva slags sexliv hun er interessert i og det sammenfaller ikke med dine ønsker.

Jeg antar at du ikke er interessert i å gå bak ryggen på henne og det å ha en elskerinne åpent med konas tillatelse er kanskje heller ikke aktuelt? Da har du to valg da,og det valget må du ta selv:

1. bli værende i forholdet og holde ut med dagens sexliv. Kanskje er det egentlig ganske normalt det sexlivet dere har? Husk at single kompiser i fylla kan ha en tendens til å bløffe på seg mer enn sant er...

2. gå fra henne og se om du du finner en eller flere kvinner som er villige til å oppfylle dine ønsker. Det er ikke sikkert disse kvinnene står i kø for å møte deg, men selvfølgelig er muligheten der for at du finner noen, mange finner jo ny partner etter et brudd og får det bedre enn før (meg inkludert).

Valget er ditt.

Gjest Gargamel

Du spør om det er egoistisk, og det er et farlig spørsmål for svaret må jo bli ja. Det et ikke for noen andres skyld enn deg selv du bryter ut. Jeg synes det er litt rart å gjøre det slutt pga at man ikke "tøyer grensene" i sexlivet. Når du ordlegger deg sånn antar jeg at dere har regelmessig sex i alle fall. Det er ditt valg, men når du spør her får du høre andres meninger :-)

Det stemmer at man bare har ett liv, og at man ikke alltid kan få pose og sekk. Du velger også bort noe hvis du skiller deg.

Uansett hvis du virkelig mistrives og ikke har det bra, så kan det være riktig å gå, uansett grunn.

Synes du har fått kloke svar her fra Lillemus og Gargamel.

Noen par har veldig ulikt sexbehov. Og det kan selvsagt bli et problem både for den som aldri får dekket sitt behov, og for den som ofte føler et press for noe hun/han ikke har lyst til. Noen kan finne tilbake til et mer aktivt sexliv (eller oppdage nye sider ved seg selv) dersom kommunikasjon og samliv ellers bedres. Så snakk med kona di om hvordan hun har det, og fortell hvordan du har det (både når det gjelder sex og kommunikasjon)!

På 14.11.2016 den 18.11, AnonymBruker skrev:

Jeg er nysgjerrig på hvor mange brukere her inne som har gått fra en partneren i løpet av livet på grunn av kjedelig sexliv.

Kona og jeg har vært i lag i 18 år og sexlivet vårt er rett og slett kjedelig. Jeg prøver og prøver å strekke grensene i forholdet, men hun er rett og slett ikke interessert i å bli med på noe mer enn det tradisjonelle. Jeg har passert 40 og blir bare kåtere og kåtere med årene. Jeg har mange fantasier jeg er svært interessert i å leve ut, men det ser ikke ut til å bli med kona. Jeg har forsøkt å gå fra henne flere ganger, men hensynet til barna holder meg tilbake. Det jeg lurer på er om det er egoistisk å gå fra partneren på grunn av et sexliv der man føler at man har stått fullstendig stille i mange år. Jeg er i grunn glad i henne, og hadde sexlivet vært mer utfordrende så hadde dette ikke vært noe problem. Jeg innser at man lever bare et liv på denne jord og at sjansen for å leve ut sine drømmer er det bare en selv som har ansvar for. 

Hvis du synes utfordrende sex er viktigere alle andre aspekter i forholdet, og du vet med sikkerhet at din kone ikke vil være med på det, har du vel ikke annet å gjøre enn å forlate henne. Du er rett og slett ikke tilstrekkelig glad i henne, tenker jeg, og da er det antakelig best for begge at du tar din hatt og går.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...