AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 Del Skrevet 26. november 2016 Jeg hadde en styrtfødsel for snart 4 år siden. Jordmor sa at jeg revnet litt opp ytterst, men at det ikke trengtes å sy. Dette har ført til at jeg føler at skjedeåpningen min er for stor. Har også følt ganske lite friksjon under samleie og har vært redd for å være for vid lenger innover i skjeden. Mannen min sier at han ikke merker noe, men han hadde sikkert ikke sagt noe til meg uansett tenker jeg. I kveld tok jeg og kjente etter innover i skjeden med en finger. Det føltes ikke helt normalt ut. Nå vet jeg ikke hvordan en skjede skal kjennes ut heller vel og merke. Men jeg trodde det skulle være en ganske trangt? Og et stykke innover kunne jeg lett vippe fingeren min sidelengs. Det føltes nesten ut som et lite rom et sted inni der. Er dette normalt? Eller kan dette være årsaken til at jeg føler lite friksjon under samleie. Hvordan kan jeg få hjelp?? Anonymkode: 0c67e...c49 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/415030-er-skjeden-min-normal/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 Del Skrevet 26. november 2016 Hei. Nå er ikke jeg gynekolog altså så det er sagt, men det finnes hjelp å få. Med mindre du har et medisinsk problem så får du nok ikke hjelp av det offentlige-gynekologer tar ikke sånne problemer på alvor dessverre da det ikke er noe sykelig. Vil råde deg til å oppsøke privatklinikk ( feks Volvst i Oslo som har en dyktig kirug som opererer der) Man kan foreta en bakre skjedeveggdplastikk hvor musklene blir sydd strammere og åpningen sydd trangere. Har fått utført det inngrepet selv hos Volvat i Oslo( koster en del, men for min del så har ikke det å føle seg normal noen prislapp) Lykke til! Anonymkode: 1e579...aa6 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/415030-er-skjeden-min-normal/#findComment-3736228 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 27. november 2016 Del Skrevet 27. november 2016 Det er vanskelig ut fra din beskrivelse å vurdere din skjede, men du har vel vært til gynekologisk undersøkelse siden siste fødsel for 4 år siden. Til celleprøve? Normalt kan man uten problem kunne innføre to fingre i skjeden og et instrument som er ca 3 cm i bredden. Hvis inngangen kjennes åpen, er det et enkelt inngrep å gjøre den litt trangere. Det kan gjøre i lokalbedøvelse. Det er ingen grunn til å søke privat. Er det grunn til behandling, kan det gjøres i offentlig helsetjeneste. Det kan være tilstrekkelig grunn at du føler deg åpen! Be din fastlege om henvisning til gynekologisk poliklinikk. Det er ikke grunn til å betale dyre penger i en privat klinikk. Vennlig hilsen Mette 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/415030-er-skjeden-min-normal/#findComment-3736284 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gargamel Skrevet 27. november 2016 Del Skrevet 27. november 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde en styrtfødsel for snart 4 år siden. Jordmor sa at jeg revnet litt opp ytterst, men at det ikke trengtes å sy. Dette har ført til at jeg føler at skjedeåpningen min er for stor. Har også følt ganske lite friksjon under samleie og har vært redd for å være for vid lenger innover i skjeden. Mannen min sier at han ikke merker noe, men han hadde sikkert ikke sagt noe til meg uansett tenker jeg. I kveld tok jeg og kjente etter innover i skjeden med en finger. Det føltes ikke helt normalt ut. Nå vet jeg ikke hvordan en skjede skal kjennes ut heller vel og merke. Men jeg trodde det skulle være en ganske trangt? Og et stykke innover kunne jeg lett vippe fingeren min sidelengs. Det føltes nesten ut som et lite rom et sted inni der. Er dette normalt? Eller kan dette være årsaken til at jeg føler lite friksjon under samleie. Hvordan kan jeg få hjelp?? Anonymkode: 0c67e...c49 Jeg synes det du beskriver høres normalt ut, uten at jeg er ekspert på noen som helst måte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/415030-er-skjeden-min-normal/#findComment-3736290 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.