Iris75 Skrevet 27. november 2016 Del Skrevet 27. november 2016 Dame, 40år - ingen prevensjon. Jeg ble konisert i desember 2007, og ikke lenge etter operasjonen kjente jeg smerter i operasjonsområdet, og nedover på venstre side i skjeden. Det er en sviende/ brennende smerte, som kan iblandt kan stråle ned til lysken, eller baksiden av venstre skinke. Da kirurgen var ferdig med operasjonen, og skulle fjerne instrumentene merka jeg en ekkel smerte i underlivet. Jeg hørte sykepleier og kirurg akkulere litt, mens kirurgen halte og dro i noe som tydeligvis satte fast.Han var IKKE forsiktig. Det sykepleieren forsøkte få fram, var at vakumet fortsatt var koblet til det han forsøkt å få ut. Da det ble slått av, gikk det greit - men det gjorde vondt, til tross for bedøvelsen. I ettertid kommer denne smerten rett som det er. Det brenner, eller kjennes betent ut i livmortapp området, og nedover på venstre side i skjeden. Jeg "kjenner igjen" smertene fra da kirurgen dro hardt i instrumentet som satte fast. Må avstå fra enkelte stillinger under sex, da det gjør svært vondt om partneren kommer i kontakt med operasjonsområdet øverst oppe. Ble sendt til spesialist en tid etter operasjonen, men hun fant ingenting synbart. Har tatt en celleprøve etter op, den var fin. Men, det gjør fremdeles vondt, uavhengig av noen ting. Kjenner det brenner og stråler i skrivende stund, nå har det pågått i 3 uker. Kan kirurgen ha "ødelagt" noe innvendig da han strevde med å fjerne det instrumentet? Noe som kan ha skadet nerver el området? Ingen forteller meg hva det kan være, men at jeg kan koble det opp mot operasjonen, og det som evnt har skjedd den gang, er jeg IKKE i tvil om!! Smerten er ikke vedvarende, den kan være borte i lang tid, for så å plutselig sette i gang. Kan noen ganger kobles opp mot menstruasjonen. Jeg klarer ikke bruke OB mere enn et par timer før den irriterer på venstre side av skjedeveggen og opp mot livmortappen. Kjenner at det stikker og gjør vondt når den sitter der, særlig når jeg bøyer meg fremover og ned. Blir litt oppgitt.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/415046-etter-konisering/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 27. november 2016 Del Skrevet 27. november 2016 Ved konisering fjernes en kjegleformet bit at ytre den av livmorhalsen på grunn av celleforandringer hvor det er risiko for at det kan utvikle seg til noe ondartet. Inngrepet gjøres i lokalbedøvelse. Jeg kan ikke forestille meg hvordan det kan være skjedd en skade som kan gi de symptomer som du beskriver. Man kommer ikke bort i nerver ved dette inngrepet. Å fjerne et instrument kan være ubehagelig, men det kan ikke gjøre skade på livmorhals eller på skjedeveggen. Jeg foreslår at du får en undersøkelse på en ‘vulvaklinikk’ som finnes ved de større universitetssykehus. Vennlig hilsen Mette 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/415046-etter-konisering/#findComment-3736433 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.