Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg ser på pakningsvedlegget står det at hormonplaster skal settes på magen. Men i blant blir det jo litt upraktisk å sette det der hvis en skal i svømmebasseng eller lignende. Kan plasteret også settes på rumpen eller ryggen for eksempel? Eller er det nesten bare huden på magen som er tynn nok til å la hormonene slippe gjennom? Skjønner at det har noe med gnissing å gjøre også så klart, men jeg syns ikke det gnisser noe mindre på plasteret når jeg setter det på magen. 

Anonymkode: da780...290

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/415092-hvor-kan-en-sette-hormonplaster/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du skal ikke sette det over brystene, men ellers kan det plasseres hvor som helst. Øverst på rumpen er et godt sted hvor huden er fast og jevn. Hvis plastret faller av, kan det settes på igjen. Plaster med hormon er sannsynligvis bedre for kroppen enn tabletter som først må ‘renses opp’ i leveren.

Vennlig hilsen Mette  

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...