Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For noen år tilbake(ca 4år) sluttet jeg med p-piller etter to års bruk...Før jeg startet med pp..hadde jeg kraftige blødninger og smerter,,mens varte ca en uke..og svært regelmessig mens.

I perioden jeg gikk på pp..hadde jeg også regelmessig mens...men mye mindre smerter,blødning og varighet.

Så kommer jeg til det som bekymrer meg og ergrer meg....

Etter at jeg kuttet ut pp har jeg en veldig "ulogisk" mens...

Nå begynner jeg med såkalt "siste rest" mens....altså mørk utflod...den er alt fra lysbrun til mørk brun(sannsynligvis blod)

Dette kan jeg holde på med i opptil to uker...før mens slår til for fullt...den varer i 3-4 dager..

OG...de sjeldne gangene mens forløper som normalt(slik jeg hadde før pp bruk)... Så går jeg alltid KUN, i underkant av to uker til neste mens.periode melder sin ankomst. utflod/mens. antydninger sliter jeg da igjen med...i en lang stund

Jeg begynner å bli temmelig lei og frustrert av å gå slik...

Har du noen forklaring på hvorfor dette skjer??

Vil til slutt også påpeke at under hele perioden..har jeg oxo mens smerter..som kommer og går..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41513-hva-kan-det-v%C3%A6re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Man diskuterer om redusert progesteronproduksjon (hormonet som dannes etter eggløsning) kan gi slike småblødninger før den egentlige menstruasjon. Det kan måles ved en blodprøve. Smerter før menstruasjon kan være tegn på endometriose, les i helseleksikon.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41513-hva-kan-det-v%C3%A6re/#findComment-156657
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...