Gjest Eileen Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Jeg er ei jente på 29 som *sliter* med sjalusi. Selvtilliten er på bånn, enda jeg ofte får høre jeg er pen og slikt. Likevel sliter jeg som bare det med sjalusi. En sjalusi som brer seg til kjærestens fortid, nåtid og tilogmed fremtid. Jeg er vettskremt for alt som har skjedd og kan skje. Alle pene jenter er en trussel for meg. Jeg forstår ikke helt hvorfor det er slik, men jeg forstår at jeg trenger hjelp på området. Er det noen som har hatt det som meg, som kan gi meg råd, eller som kan fortelle meg hvordan jag kan komme ut av dette? Jeg tar jo snart livet av kjæresten..... :-( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/41519-g%C3%A5r-det-an-%C3%A5-bli-kvitt-sjalusi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (Anonymous) Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Får ikke engang høre at jeg er pen jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/41519-g%C3%A5r-det-an-%C3%A5-bli-kvitt-sjalusi/#findComment-155946 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stian Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Kjenner svært godt igjen det du beskriver da jeg mer eller mindre befinner meg i en tilsvarende situasjon, og den er svært vond og farlig, såvel for en selv som for partneren. Jeg tror behandling kan hjelpe til en viss grad, men til syvende og sist er det en selv det kommer an på. Det kreves utrolig mye selvdisiplin og egen innsats for å få til forandringer. Selv om man ser realiteten i øynene, ved at man erkjenner problemet, så er det vanskeligste likevel og virkelig gjøre noe med det. Går dette for langt vil det fort gå utover forholdet, noe det helt klart har gjort for min del. Jeg jobber nå iherdig med meg selv for å kvitte meg med alle de sprøe tankene, spørsmålene, usikkerheten, mistroen, etc. Det er ikke lett, men føler likevel det er mulig å gjøre en del hvis man virkelig vil. Jeg tror mye er relatert til det å lære seg til å stole på og ha respekt for andre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/41519-g%C3%A5r-det-an-%C3%A5-bli-kvitt-sjalusi/#findComment-155983 Del på andre sider Flere delingsvalg…
dopefish Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Får ikke engang høre at jeg er pen jeg. hei du:)var "godt" å høre at d ikke bare er meg som er sjalu hele tiden....jeg er sammen med en som jeg har vært sammen med et år,og jeg blir sjalu om "hun derre bimboen" som sitter foran han i klassen (vi går i samme klasse) har buksen så langt nede at hele gstrengen synes. jeg er også sjalu fordi en venn av oss begge hadde et veddemål med en venninne av seg,om at de to skulle gå fra hybelen til meg og kjæresten min hjem til hun ene i bare boxer og bh (teit veddemål sant???) så de kom til oss,kledde på seg hvite (!!) bher og en bokser,gikk rundt på hybelen vår,så seg i speilet å slikt før de endelig dro.pga av denne episoden som vennen av meg og kjæresten min mener var uten noen som helst form for baktanke,har jeg sagt til kjæresten min at han ikke får være i nærheten av henne i det hele tatt. føler meg så ussel og sjefete,men jeg stoler ikke på henne, stoler på han (tror jeg9 men tenker samtidig "hvem vet hva som kan skje" osv..sliter også som deg med ganske dårlig selvtillit og selvmordstanker ,og har ganske problemer med denne sjalusien som du skjønner. var d galt gjordt av meg? burde jg kunne "beherske meg" ? hele krangelen mellom meg og hu venninna er gått så langt at jeg er like før til å si at han får velge mellom meg og henne ....enten hun eller meg får han droppe,for jeg orker ikke dette stort lengere! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/41519-g%C3%A5r-det-an-%C3%A5-bli-kvitt-sjalusi/#findComment-156017 Del på andre sider Flere delingsvalg…
dopefish Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Får ikke engang høre at jeg er pen jeg. hei du:)var "godt" å høre at d ikke bare er meg som er sjalu hele tiden....jeg er sammen med en som jeg har vært sammen med et år,og jeg blir sjalu om "hun derre bimboen" som sitter foran han i klassen (vi går i samme klasse) har buksen så langt nede at hele gstrengen synes. jeg er også sjalu fordi en venn av oss begge hadde et veddemål med en venninne av seg,om at de to skulle gå fra hybelen til meg og kjæresten min hjem til hun ene i bare boxer og bh (teit veddemål sant???) så de kom til oss,kledde på seg hvite (!!) bher og en bokser,gikk rundt på hybelen vår,så seg i speilet å slikt før de endelig dro.pga av denne episoden som vennen av meg og kjæresten min mener var uten noen som helst form for baktanke,har jeg sagt til kjæresten min at han ikke får være i nærheten av henne i det hele tatt. føler meg så ussel og sjefete,men jeg stoler ikke på henne, stoler på han (tror jeg9 men tenker samtidig "hvem vet hva som kan skje" osv..sliter også som deg med ganske dårlig selvtillit og selvmordstanker ,og har ganske problemer med denne sjalusien som du skjønner. var d galt gjordt av meg? burde jg kunne "beherske meg" ? hele krangelen mellom meg og hu venninna er gått så langt at jeg er like før til å si at han får velge mellom meg og henne ....enten hun eller meg får han droppe,for jeg orker ikke dette stort lengere! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/41519-g%C3%A5r-det-an-%C3%A5-bli-kvitt-sjalusi/#findComment-156019 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eileen Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Kjenner svært godt igjen det du beskriver da jeg mer eller mindre befinner meg i en tilsvarende situasjon, og den er svært vond og farlig, såvel for en selv som for partneren. Jeg tror behandling kan hjelpe til en viss grad, men til syvende og sist er det en selv det kommer an på. Det kreves utrolig mye selvdisiplin og egen innsats for å få til forandringer. Selv om man ser realiteten i øynene, ved at man erkjenner problemet, så er det vanskeligste likevel og virkelig gjøre noe med det. Går dette for langt vil det fort gå utover forholdet, noe det helt klart har gjort for min del. Jeg jobber nå iherdig med meg selv for å kvitte meg med alle de sprøe tankene, spørsmålene, usikkerheten, mistroen, etc. Det er ikke lett, men føler likevel det er mulig å gjøre en del hvis man virkelig vil. Jeg tror mye er relatert til det å lære seg til å stole på og ha respekt for andre. Kjære Stian! Takk for ditt svar! Vi er nok ganske like på dette området. Du skriver nemlig at du sliter med spørsmål, sprø tanker , usikkerhet og mistro. SÅNN har jeg det også. Jeg kan bombandere kjæresten med dette. Jeg har nå begynt i terapi for dette, og er allerede litt på vei. Har sluttet med så mange spørsmål. Rart at sjalusi stort sett bunner i dårlig selvbilde, ikke sant? Du, jeg håper du også får hjelp til dette. Hva med å "hjelpe" hverandre litt på mail? Gi hverandre tips og råd? Vil du det? Det er bare et forslag. Hvis ikke, så ønsker jeg deg alt godt! Gode tanker fra Eileen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/41519-g%C3%A5r-det-an-%C3%A5-bli-kvitt-sjalusi/#findComment-156112 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stian Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Kjære Stian! Takk for ditt svar! Vi er nok ganske like på dette området. Du skriver nemlig at du sliter med spørsmål, sprø tanker , usikkerhet og mistro. SÅNN har jeg det også. Jeg kan bombandere kjæresten med dette. Jeg har nå begynt i terapi for dette, og er allerede litt på vei. Har sluttet med så mange spørsmål. Rart at sjalusi stort sett bunner i dårlig selvbilde, ikke sant? Du, jeg håper du også får hjelp til dette. Hva med å "hjelpe" hverandre litt på mail? Gi hverandre tips og råd? Vil du det? Det er bare et forslag. Hvis ikke, så ønsker jeg deg alt godt! Gode tanker fra Eileen Takk for ditt svar Eileen. Godt å høre at du faktisk får noe hjelp og at det tilsynelatende har en viss virkning. Noe av mitt problem i min egen prosess har faktisk vært savnet av ikke å ha noen "likesinnede" å prate med. Jeg tror det kan være vel så viktig som å gå i terapi, spesielt når man er bevisst problemet. Vil svært gjerne utveksle erfaringer mer direkte. Kanskje det kan sette ting i et nytt perspektiv, og til og med hjelpe oss videre. Praktisk, hvordan? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/41519-g%C3%A5r-det-an-%C3%A5-bli-kvitt-sjalusi/#findComment-156145 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eileen Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Takk for ditt svar Eileen. Godt å høre at du faktisk får noe hjelp og at det tilsynelatende har en viss virkning. Noe av mitt problem i min egen prosess har faktisk vært savnet av ikke å ha noen "likesinnede" å prate med. Jeg tror det kan være vel så viktig som å gå i terapi, spesielt når man er bevisst problemet. Vil svært gjerne utveksle erfaringer mer direkte. Kanskje det kan sette ting i et nytt perspektiv, og til og med hjelpe oss videre. Praktisk, hvordan? Hei igjen, Stian! Gla du er enig! :-) Jeg har også savnet en å prate med om disse tingene. Kan du ikke sende meg en mail på [email protected] Håper å høre fra deg, da. :-) Og du? Hvis du sender mail etter kl.15.30 i dag, så får du nok ikke svar før til mandag. Jeg har kun tilgang på internett på jobb. Men skriver du noen ord nå, så svarer jeg i dag :-) Vi skrives, da! Hilsen fra Eileen(som så absolutt ikke heter Eileen ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/41519-g%C3%A5r-det-an-%C3%A5-bli-kvitt-sjalusi/#findComment-156156 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eileen Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Takk for ditt svar Eileen. Godt å høre at du faktisk får noe hjelp og at det tilsynelatende har en viss virkning. Noe av mitt problem i min egen prosess har faktisk vært savnet av ikke å ha noen "likesinnede" å prate med. Jeg tror det kan være vel så viktig som å gå i terapi, spesielt når man er bevisst problemet. Vil svært gjerne utveksle erfaringer mer direkte. Kanskje det kan sette ting i et nytt perspektiv, og til og med hjelpe oss videre. Praktisk, hvordan? Hei Stian! :-) I tilfelle du leser her før du sjekker mail; Mail mottatt :-) - og mail sendt tilbake til deg! God helg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/41519-g%C3%A5r-det-an-%C3%A5-bli-kvitt-sjalusi/#findComment-156175 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Hei! Ja, du kan bli kvitt sjalusi. Men det tar tid og krever din vilje og innsats. Du kan lese artikkelen om sjalusi her under FAKTA. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/41519-g%C3%A5r-det-an-%C3%A5-bli-kvitt-sjalusi/#findComment-156290 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.