Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Pga. en kronisk sykdom har jeg vært inne på flere UL av foster iløpet av svangerskapet.

Både tidlig og nå nylig (er i uke 28 nå). 

Fikk beskjed om at barnet hadde noe stort hodet (da i uke 24), og at fosteret var stort generelt så måtte ta glukosebelasting. Denne testen var ok.

Var å målte foster i dag og målene var:

HC: 27,79

AC: 25,22

FL: 5,06

Nå er jeg kjempe bekymret da jeg ser at hodet er noe større en mage. Har vært på fosterdiagostonikk i uke 20 pga min kroniske sykdom, og alt var kjempe bra.

Er disse målingene noe jeg trenger å tenkte på?

Vil nevne at min kronisk sykdom har med et organ å gjøre, og det organet er helt fint på foster (liten risiko for arv).

Anonymkode: a6ce0...bd0

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/415290-m%C3%A5l-p%C3%A5-foster-uke-28/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

HC = hode diameter

AC = mage diameter

FL = lårben

Basert på dette vil de fastslå termindato ved ordinær UL, men bruker også disse målingene for å måle størrelse og vekt på baby (også bruk av precentialen)

Anonymkode: a6ce0...bd0

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...