Gå til innhold

Magesmerter tilbake

Anbefalte innlegg

­hei,

Jeg er en kvinne som nettopp er fylt 20, har normal vekt og relativt bra helse. Dette året har jeg gått mye med magesmerter hvor jeg har vridd meg i smerter, grått av smertene og magen har blitt tydelig større under smertene.. Dette startet i februar og ble ikke borte før i august.

Jeg tok alle mulige prøver og har ikke gener til å ha cøliaki. Til slutt, etter mye testing og røntgen av magen, fikk jeg til slutt legen til å henvise meg til koloskopi. Jeg fikk ikke noe smertestillende da de sa at det gikk som oftest fint uten. Etter kort tid kjente jeg en forferdelig smerte i magen og vrei meg og gråt pga smertene. Jeg skulle nå få smertestillende, men kanylen satt ikke riktig så smertestillende kjente jeg ikke noe av. Jeg måtte sette i ny kanyle i den andre armen og først da funket smertestillende. Smertene som oppstod under koloskopien minnet mye om de smertene jeg har hatt, da gjerne de kraftigste. De fant en polypp, men som var godartet og "liten". Jeg dro hjem og etter en uke var smertene borte.

Ofte har smertene gitt seg etter en halvtime-time, og noen ganger har det hjulpet å gå på do. Det er nå nesten 4mnd siden jeg sist hadde disse magesmertene, men nå er de her igjen. Helt like som jeg hadde i nesten et halvt år. Jeg leste på nettet at det er veldig sjeldent at en polypp gir magesmerter, men kan det være at en ny polypp har oppstått? Jeg har jo ikke lyst til å ta koloskopi hver 4-5mnd. 

Har et helt normalt kosthold, og har ikke endret dette. Så det ville vært rart om det er kostholdet mitt det står på, da jeg har hatt dette kostholdet de siste fire månedene også. Å leve med sånne magesmerter er kjipt og det stoppet meg i å gjøre ting. Jeg ble ofte hjemme fra skole og sommerjobb, noe som ikke er ideelt. Magesmertene er lokalisert nederst i magen, og jeg trodde i starten at det var med eggstokkene mine å gjøre, men etter ultralyd av mage, og to underlivsundersøkelser på både klinikk og sykehus, ble jeg fortalt at ingenting var galt her. Av og til når jeg strekker meg eller bøyer meg kan det komme en hylende smerte litt på siden av magen, nærme eggstokkene. Men dette er sjeldent.

Noen ideer om hva dette er?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/415299-magesmerter-tilbake/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...