Gå til innhold

Henvisning til nevrolog?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har problemer med synet mitt, men verken optikeren, ortoptisten eller øyelegen jeg har vært hos finner noe galt med øynene mine. Synet er ofte veldig "blurry", jeg har dobbeltsyn, og jeg opplever å miste fokuset når jeg ser på noe, nesten litt som når et kamera prøver å fokusere på et objekt og mister fokus. Hvis jeg konsentrerer meg lenge så blir jeg til slutt svimmel og kvalm og kan få hodepine, spesielt hvis jeg må veksle mellom å se på noe nære og noe langt foran meg (f.eks. undervisning o.l.). Øyelegen sa dette kan være noe nevrologsk, uten å si så mye mer om hva det vil si. Hvis det er relevant, så har jeg også en del symptomer på ms, men legen henviste meg (noe motvillig) til mr for å ta bilde av ryggen, men de fant ingenting der. Det er ikke blitt tatt tak i videre. Men disse symptomene kommer kun i perioder, og det er synet som plager meg mest nå, noe som går utover skolearbeidet.

Når jeg drar til legen, kan jeg be ham om å henvise meg til en nevrolog for å undersøke det, eller må han først finne noe galt på undersøkelsene han gjør på legekontoret, for så å henvise meg for noe konkret? 
Og om noen har noen erfaringer med synsproblemer/forstyrrelser uten at det er noe galt med øynene, så blir jeg også glad om dere vil dele deres erfaringer med meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/415392-henvisning-til-nevrolog/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det høres fornuftig ut, iom at det har vært antydet at du sliter med noe nevrologisk. At man ikke finner ut hva som er galt er jo i regelen grunnen til at man henviser til spesialister. Hvis legen din setter seg på bakbeina med å henvise, synes jeg det ville være urimelig fra dennes side. 

Noen medisiner kan gi synsforstyrrelser. Ville sjekket Felleskatalogen om du bruker noe medisiner .

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...