Gå til innhold

Seroquel.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar seroquel 50 mg for søvn, men ligger jo halve natten før jeg sovner. Da er vel ikke seroquel noe virksom? Erfaringer?

Gjest Kanuttius
Skrevet

Jeg har forsøkt quetiapin og det var ikke spes nyttig for min søvn. Lå lenge og venta og sov Max 3 timer MED mye drømmer. Det hender fortatt at jeg tar en fordi jeg blir litt roligere av de men sove...nei der var det lite hjelp å få. 

Skrevet

Sover som en stein på Seroquel. Denne medisinen har faktisk gjort livet mitt bedre, for så viktig er søvn for meg. 

Skrevet
14 timer siden, stjernestøv skrev:

Tar seroquel 50 mg for søvn, men ligger jo halve natten før jeg sovner. Da er vel ikke seroquel noe virksom? Erfaringer?

Hvor mange timer sover du i løpet av et døgn?

Skrevet
14 timer siden, stjernestøv skrev:

Legg deg senere. Du trenger nok ikke så mye søvn.

Anonymkode: 11416...a85

Skrevet
29 minutter siden, Fionys skrev:

Hvor mange timer sover du i løpet av et døgn?

Nei jeg sover mye tror jeg, sover utover formiddagen. Men sovner så seint på natta, da har vel ikke seroquel effekt?

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legg deg senere. Du trenger nok ikke så mye søvn.

Anonymkode: 11416...a85

Jo jeg trenger mye søvn. 

Skrevet
10 timer siden, Janus30 skrev:

Sover som en stein på Seroquel. Denne medisinen har faktisk gjort livet mitt bedre, for så viktig er søvn for meg. 

Hvor mange mg tar du?

Skrevet
10 timer siden, BamseLiten skrev:

Jeg har forsøkt quetiapin og det var ikke spes nyttig for min søvn. Lå lenge og venta og sov Max 3 timer MED mye drømmer. Det hender fortatt at jeg tar en fordi jeg blir litt roligere av de men sove...nei der var det lite hjelp å få. 

Har lest at mange får mareritt av seroquel, det gjør ikke jeg. 

Skrevet
5 minutter siden, kovakova skrev:

Seroquel Ga meg ikke søvn bare restless legs

Sikkert like greit å kutte ut seroquel. 

Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Hvor mange mg tar du?

25-50. Hvor mye jeg trenger avhenger av om jeg er inne i en depressiv eller oppstemt episode. Til vanlig klarer jeg meg med 25 mg. siden jeg er nøye på å holde meg fysisk aktiv og holde en fast døgnrytme. 

Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Nei jeg sover mye tror jeg, sover utover formiddagen. Men sovner så seint på natta, da har vel ikke seroquel effekt?

Her har du grunnen til at du ikke sovner før langt på natt; du sover utover formiddagen. Du må rette opp døgnrytmen din før du kan konkludere med at Seroquel ikke virker.

Det sier seg selv at 50 mg. ikke slår deg ut kl. 23 om du stod opp kl. 13. God søvn krever faktisk litt egeninnsats, ikke bare medisiner. 

Skrevet
7 minutter siden, Janus30 skrev:

Her har du grunnen til at du ikke sovner før langt på natt; du sover utover formiddagen. Du må rette opp døgnrytmen din før du kan konkludere med at Seroquel ikke virker.

Det sier seg selv at 50 mg. ikke slår deg ut kl. 23 om du stod opp kl. 13. God søvn krever faktisk litt egeninnsats, ikke bare medisiner. 

Sover ikke til ett da, men rundt elleve. Gjør ikke noe det, har ingenting å stå opp til uansett. 

Skrevet
29 minutter siden, stjernestøv skrev:

Sover ikke til ett da, men rundt elleve. Gjør ikke noe det, har ingenting å stå opp til uansett. 

Det er nå en ting, men da kan du ikke regne med å sovne så fort du legger deg heller. Å sove til 12 er for de fleste lenge, også med tanke på at vår søvn i prinsippet følger lyset.

Skrevet
53 minutter siden, stjernestøv skrev:

Da er jo svaret åpenbart at du må stå opp tidligere.

Det er ikke rart at du ikke får sove før 3 på natta, når du ikke står opp før 2-tida neste dag...

Har ikke noe med seroquel å gjøre, du må rett og slett endre dlgnrytmen, så kanskje du ikke en gang trenger medisinen

Anonymkode: 68239...523

Skrevet
16 minutter siden, Maw87 skrev:

Det er nå en ting, men da kan du ikke regne med å sovne så fort du legger deg heller. Å sove til 12 er for de fleste lenge, også med tanke på at vår søvn i prinsippet følger lyset.

Nei kan vel ikke det, men seroquel har ingen effekt? Er det jeg vil frem til. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er jo svaret åpenbart at du må stå opp tidligere.

Det er ikke rart at du ikke får sove før 3 på natta, når du ikke står opp før 2-tida neste dag...

Har ikke noe med seroquel å gjøre, du må rett og slett endre dlgnrytmen, så kanskje du ikke en gang trenger medisinen

Anonymkode: 68239...523

Ja er det jeg mener, jeg trenger ikke medisinen. Trenger ikke stå opp tidlig heller. 

Skrevet
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Nei kan vel ikke det, men seroquel har ingen effekt? Er det jeg vil frem til. 

Ja, men om du har sovet f.eks i 12 timer, så er det lenger enn normalen, og seroquel vil ikke da ha god nok effekt uansett, fordi du har sovet mer enn du kanskje har behov for.

Skrevet
1 minutt siden, Maw87 skrev:

Ja, men om du har sovet f.eks i 12 timer, så er det lenger enn normalen, og seroquel vil ikke da ha god nok effekt uansett, fordi du har sovet mer enn du kanskje har behov for.

Har behov for mye søvn, elsker å sove og drømme...være i en annen dimensjon. Snakke med folk på et høere plan, møte folk jeg ikke har møtt på lenge. Det er magisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...