Gå til innhold

Kan feber føre til hallusinasjoner?

Anbefalte innlegg

Hei gutt på 15 år her. 

Jeg har hatt feber de to siste dagene, men om dagene følte jeg meg dårlig. Og om natten var jeg verre. Jeg fikk ikke sove pga. Dynen ble et slags system eller kode. Jeg måtte flytte bena hele tiden fra den ene til den andre siden eller gnisse dem inntil hverandre. Alt dette gjorde jeg i frykt for hva som ville skje. Jeg var usikker på hva som vill skje. Men jeg visste det ikke ville være godt. Med en gang jeg stoppet, skjøt det smerte ut i ryggen, og utover i bena. Og jeg fikk et kort "anfall" der hodet var helt forferdelig. Under dyna, var det monstre og andre ting, det høres kanskje ut så syting. Men jeg var livredd alle 6 timene jeg lå i senga og beveget bena. Har noen andre hatt lignende? Det som skremte meg mest, var at alt dette skjedde etter jeg tok paraceten. Jeg kastet og opp tidligere i går, og er fortsatt dårlig idag. Håper noen kan hjelpe.

takk på forhånd -gutt15år

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/415497-kan-feber-f%C3%B8re-til-hallusinasjoner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Gutt15år skrev:

Hei gutt på 15 år her. 

Jeg har hatt feber de to siste dagene, men om dagene følte jeg meg dårlig. Og om natten var jeg verre. Jeg fikk ikke sove pga. Dynen ble et slags system eller kode. Jeg måtte flytte bena hele tiden fra den ene til den andre siden eller gnisse dem inntil hverandre. Alt dette gjorde jeg i frykt for hva som ville skje. Jeg var usikker på hva som vill skje. Men jeg visste det ikke ville være godt. Med en gang jeg stoppet, skjøt det smerte ut i ryggen, og utover i bena. Og jeg fikk et kort "anfall" der hodet var helt forferdelig. Under dyna, var det monstre og andre ting, det høres kanskje ut så syting. Men jeg var livredd alle 6 timene jeg lå i senga og beveget bena. Har noen andre hatt lignende? Det som skremte meg mest, var at alt dette skjedde etter jeg tok paraceten. Jeg kastet og opp tidligere i går, og er fortsatt dårlig idag. Håper noen kan hjelpe.

takk på forhånd -gutt15år

Ja, feber kan gi hallusinasjoner. Det er faktisk veldig vanlig.

Anonymkode: 08fdc...968

Dette kjenner jeg igjen fra jeg var barn/ungdom, og faktisk også fra mannen min, de første årene vi var sammen (vi var 19 da vi ble sammen). Ingen av barna mine har hatt det.

Det jeg husker fra mine febermareritt, var en voldsom ekstrem følelse av å være fanget i en helt bestemt drøm, det var den samme drømmen hver gang jeg hadde høy feber, og jeg kunne også "snakke over meg" (som mine foreldre kalte det), og si masse rart som jeg ikke husket etterpå når feberen forsvant. Mannen min hadde mer sånne "tvangsting" han måtte gjøre - ligge på en helt spesiell måte, gjøre rare ting etc når han hadde høy feber. Det var ganske skremmende, husker jeg.

Det er ikke farlig, så sant du ikke finner på å hoppe ut av vinduet fra andre etasje eller lignende (!), men det er veldig ubehagelig og skremmende.

Jeg tviler på at det hadde sammenheng med Paracet. Jeg synes du skal ta febernedsettende  3-4 ganger i døgnet når du har såpass ubehag med feber. Du kan jo prøve Ibux eller noe annet i stedet for Paracet?Snakk gjerne med de du bor sammen med, så kan de kikke litt ekstra innom hos deg de dagene du er syk.

God bedring!

Endret av påskelilje

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...