Gå til innhold

Hva ville du gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sykepleieren mente jeg burde snakke med psykiater, men nå vet jeg ikke hva jeg skal snakke med han om. Har fått time i morgen, er det like greit å avbestille? Må jo gjøre det før tre. 

Skrevet
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Sykepleieren mente jeg burde snakke med psykiater, men nå vet jeg ikke hva jeg skal snakke med han om. Har fått time i morgen, er det like greit å avbestille? Må jo gjøre det før tre. 

Syntes du skal høre på de rådene du får.

Skrevet
1 minutt siden, slabbedask skrev:

Syntes du skal høre på de rådene du får.

Men vet ikke hva jeg skal si. Kan jo spør hvor langt han har kommet i supernatural. 

Skrevet

Ikke avlys. Psykiateren kommer nok til å stille noen spørsmål eller be deg forklare ting. Kan være nyttig å snakke med vedkommende. 

Skrevet

Ikke avlys. Psykiateren er jo der for å hjelpe deg!

Du kan jo skrive ut noe av det du har skrevet her og vise ham?

Skrevet
10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er vel siste muligheten før juledagene, så jeg synes ikke du skal avlyse. 

Nok en gang: Hvis noe virker uklart når du snakker med sykepleieren, må du be ham utdype der og da. 

Skrevet
1 minutt siden, laban skrev:

Det er vel siste muligheten før juledagene, så jeg synes ikke du skal avlyse. 

Nok en gang: Hvis noe virker uklart når du snakker med sykepleieren, må du be ham utdype der og da. 

Han ville jeg skulle fortelle psykiateren om hvordan jeg hadde det, hva jeg opplevde for tiden. Men jeg ser jo ikke på det som sykdom, det er bare en del av livet mitt. Ta inn andres smerter, psykiske og fysiske. Se lys osv. Det er jo ikke et problem. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet
17 minutter siden, stjernestøv skrev:

Du spør jo "nesten kontinuerlig" om noe her på DOL. Det er disse spørsmålene du bør rette til din psykiater.

Skrevet
2 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Du spør jo "nesten kontinuerlig" om noe her på DOL. Det er disse spørsmålene du bør rette til din psykiater.

Ok. Men nå står det helt stilt, men kan jo spør om seroquel og fluoxetin. 

Skrevet
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Men nå står det helt stilt, men kan jo spør om seroquel og fluoxetin. 

Som NHD sier - spør ham om det du spør oss om her på DOL.

Helt konkret: Ta for deg psykiatri-forumet her på DOL, og finn de trådene du har startet de tre siste ukene. Disse spørsmålene skriver du ut (trenger ikke nødvendigvis skrive ut hele trådene), og tar med til ham. Så sier du: "Dette har jeg vært opptatt av de siste ukene. Kan du hjelpe meg med å fungere bedre i hverdagen når jeg har disse tankene og spørsmålene surrende rundt i hodet mitt?" Eller noe likende.

Skrevet
1 minutt siden, påskelilje skrev:

Som NHD sier - spør ham om det du spør oss om her på DOL.

Helt konkret: Ta for deg psykiatri-forumet her på DOL, og finn de trådene du har startet de tre siste ukene. Disse spørsmålene skriver du ut (trenger ikke nødvendigvis skrive ut hele trådene), og tar med til ham. Så sier du: "Dette har jeg vært opptatt av de siste ukene. Kan du hjelpe meg med å fungere bedre i hverdagen når jeg har disse tankene og spørsmålene surrende rundt i hodet mitt?" Eller noe likende.

Tror ikke han kan hjelpe meg med noe som helst. Men kan spør om fluoxetin og seroquel. Hadde vært fint om psykiatrien samarbeidet med et medium/healer, da kunne de hjulpet meg. 

Skrevet
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Tror ikke han kan hjelpe meg med noe som helst. Men kan spør om fluoxetin og seroquel. Hadde vært fint om psykiatrien samarbeidet med et medium/healer, da kunne de hjulpet meg. 

Det tror jeg ikke vil skje i overskuelig framtid.

Etter min mening er det en bra ting.

Skrevet
1 minutt siden, issomethingwrong skrev:

Det tror jeg ikke vil skje i overskuelig framtid.

Etter min mening er det en bra ting.

Det vil nok skje en gang i fremtiden, og da vil det være en bra ting. 

Skrevet
13 minutter siden, stjernestøv skrev:

Han ville jeg skulle fortelle psykiateren om hvordan jeg hadde det, hva jeg opplevde for tiden. Men jeg ser jo ikke på det som sykdom, det er bare en del av livet mitt. Ta inn andres smerter, psykiske og fysiske. Se lys osv. Det er jo ikke et problem. 

Du opplevde det som et problem på lørdag: http://forum.doktoronline.no/topic/415454-hva-kalles-det-hvis-det-ikke-er-energier/

Fortell i hvert fall at du har det slik, ikke bare spør om du kan droppe enda flere medisiner. 

Skrevet

Du opplevde det som et problem på lørdag: http://forum.doktoronline.no/topic/415454-hva-kalles-det-hvis-det-ikke-er-energier/

Fortell i hvert fall at du har det slik, ikke bare spør om du kan droppe enda flere medisiner. 

Nei ikke som et problem, men det er utrolig slitsomt. Må bare lære meg å takle det, ja kan jo fortelle at jeg tar inn andres ting. Mange av tankene jeg har i hode kommer utenfra. 

Skrevet
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei ikke som et problem, men det er utrolig slitsomt. Må bare lære meg å takle det, ja kan jo fortelle at jeg tar inn andres ting.

Se på hva du skrev nederst på første siden i den tråden fra lørdag: Får se hva psykiateren sier, skal jo snakke med han snart. 

Du kommer til å få en veldig slitsom tilværelse hvis du skal tro at du trekker følelser, tanker og sykdommer fra alle du treffer, inn i deg selv.  Vi har da virkelig nok med våre egne. 

Skrevet

Se på hva du skrev nederst på første siden i den tråden fra lørdag: Får se hva psykiateren sier, skal jo snakke med han snart. 

Du kommer til å få en veldig slitsom tilværelse hvis du skal tro at du trekker følelser, tanker og sykdommer fra alle du treffer, inn i deg selv.  Vi har da virkelig nok med våre egne. 

Ja får vel gå i morgen da, men jeg blir så taus når jeg først sitter der. Får be hjelperene mine være med meg, putte tanker inn i hodet på meg. 

Ja jeg vet, det er en slitsom tilværelse men sånn er mitt liv. Jeg vil jo lære meg å takle det, men det er spesielt ille hvis det er mange folk der. Folk sliter jo med sitt, men jeg tror de får det bedre da av å være sammen med meg. Det har med energi å gjøre, de blir bedre mens jeg tar over. 

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Folk sliter jo med sitt, men jeg tror de får det bedre da av å være sammen med meg. Det har med energi å gjøre, de blir bedre mens jeg tar over. 

Jeg ville tenkt akkurat motsatt (hvis det handlet om fremmede som jeg bare tilfeldigvis var i nærheten av): Jeg kan ikke bære hele verden på mine skuldre, jeg kan uansett ikke overta deres problemer, så dem får folk takle selv. 

(Å hjelpe familie, venner osv. er noe annet.)

Skrevet
2 minutter siden, laban skrev:

Jeg ville tenkt akkurat motsatt (hvis det handlet om fremmede som jeg bare tilfeldigvis var i nærheten av): Jeg kan ikke bære hele verden på mine skuldre, jeg kan uansett ikke overta deres problemer, så dem får folk takle selv. 

(Å hjelpe familie, venner osv. er noe annet.)

Ja det er sant, men det skjer automatisk. Det er jeg som må lære meg å stenge det ute, jeg trenger ikke vite hva folk føler og tenker. Det er ikke moralsk rett heller. Og ikke rart jeg ikke klarer å fungere når jeg tar inn fysiske og psykiske smerter, det gjør meg jo syk. Det kan jo føre til min egen død til slutt. 

Vil hjelpe familie og venner, vil at de skal få det bra. Men vet ikke hvordan jeg skal hjelpe min samboer, han er så mye irritert over alt mulig. Jeg kjenner det inni meg og det blir en byrde, irritasjon er ingen god følelse. Og min sønn sliter sånn med angst for tiden, skulle gjerne ta den byrde fra han. Han har det bedre når han er med meg, snakker med meg...så han ringer endel. Men får det tilbake når jeg ikke er der. 

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Og ikke rart jeg ikke klarer å fungere når jeg tar inn fysiske og psykiske smerter, det gjør meg jo syk. Det kan jo føre til min egen død til slutt. 

Jeg kjøper ikke helt den forklaringen, men det er nå så.  Du har i hvert fall noe her som du kan snakke med psykiateren om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...