Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. For 4 uker siden tok jeg medisins abort. Dette gikk greit og jeg sluttet å blø etter 18 dager. Jeg fikk med meg graviditetstest og beskjed om å ta den i går den 20. Jeg tok den og den viste svak positiv resultat. Jeg ble litt stresset og kontaktet fastlegen. Han sa at hormonene mest sannsynlig ikke er helt ut av kroppen og anbefalte meg å ta en ny test om 1 uke. Jeg slo meg til ro med dette. Men er dette vanlig at det kan gå over 4 før alle hormoner er ute av kroppen? Eller kan det være at det er rester igjen i livmoren? Jeg føler meg ikke gravid lenger heller.

Hilsen Kvinne 37.

Anonymkode: f8b1d...867

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/415542-positiv-test-etter-abort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trolig ville du fremdeles blødd om det var rester igjen i livmoren. Egentlig er det vel uansett sykehuset der du utførte aborten du bør kontakte. De kan ta deg inn til ultralyd for å sjekke at alt ser greit ut. Du trenger ikke gå via fastlegen med dette... da tar bare alt lengre tid.

Anonymkode: ed963...347

Mette Moen, Gynekolog

Har du fått menstruasjon etter aborten for 4 uker siden? Det er det viktigste. Testen kan være positiv en stund, men det avhenger av hvor høyt nivå av svangerskapshormonet HCG. Hvis du kontakter fastlegen så be om å få målt HCG i en blodprøve. Hvis du hadde rester igjen, ville du sannsynligvis hatt blødning.

Vennlig hilsen Mette

Hei Mette. Nei jeg begynte på Cerazette etter aborten og har ikke fått mensen eller blødning etter jeg sluttet å blø etter aborten. Skal ta ny test på tirsdag tenkte jeg. Det viste lavt nivå av HCG på testen. Så jeg håper den er negativ på tirsdag. om ikke må jeg kontakte fastlegen da.

Anonymkode: f8b1d...867

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...