Gå til innhold

trenger råd

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Jeg er 24 år og jente, samboer med en gutt på samme alder. Jeg har dessverre en psykisk sykdom, som kan være ganske belastende. Vi har vært sammen i 2 1/2 år nå, og vært forlovet i 6 mnd.

Problemet er at han plutselig har brutt forlovelsen.. men vil prøve, se om det kan funke. Vi bor i hans leilighet, og han har god økonomi, mens jeg absolutt ikk ehar det..

Jeg har vansker med å respektere at han brøt forlovelsen såpass raskt. siden han vet at jeg trenger et stabilt hjem og noen å komme hjem til. Han fikk klar beskjed om fra første dag, at han ikke måtte finne på å forlove seg med meg, eller flytte inne med meg, hvis han ikke var helt sikker, siden jeg vanskelig kan takle et brudd med alt det medfører for meg.

Han har hatt god tid til å bestemme seg, men sier han ikke klarer, sier han har forandret seg. Jeg mener at så klart har han forandret seg, det gjør vi alle, og nettopp derfor er det mulig å fortsette å være glad i en person, siden man hele tida lærer noe nytt om hverandre. Det ville jo blitt veldig kjedelig ellers..

Jeg har nok ikke forandret meg i det hele tatt, men det skyldes sykdommen.

Planen er nå å øke behandlingen, slik at jeg forhåpentligvis kommer meg på bena innen rimlig tid. Han sier forøvrig at det ikke har noe med psyken min å gjøre, men den har jeg hørt før.. vet veldig godt at det er en stor belastning, og det tror jeg er noe han må lære å takle, og ikke alene..

Jeg vil fortsette livet med han, han er virkelig alt jeg vil ha.Men jeg er redd for å kreve et svar for tidlig. Han takler en konfrontasjon veldig dårlig, og det er ikke bra siden jeg kan virkelig fly i flint noen ganger.

Jeg har forøkt å snakke med han, og vi ble vel kanskje enig om at han skulle ta kontakt med en rådgiver evnt psykolog, og at han skulle snakke med behandlerene mine. problemet er at jeg ikke tror han kommer til å gjøre det, han håper på at det skal gå over av seg selv.

Jeg kan ikke tvinge han til å elske meg, men jeg har vedlig vondt for å forstå at det kan forandre seg så raskt. dessuten er han svært sliten for tiden, og jeg mener han ikke burde ta noen store avgjørelser før han er i form igjen. men det har han jo allerede gjort..

Vet ikke om jeg kan klare å stole på han hvis han velger å fortsette, jeg stolte tross alt på han da han ville forlove seg.

jeg kan ikke klare å vente på et svar til jeg er blitt bedre, det kommer til å ta tid, og jeg trenger en klarhet for å kunne takle det knallharde behandlingsopplegget.

Jeg trenger virkelig noen råd her..

god helg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41560-trenger-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Jeg forstår at du er lei deg og skuffet over forlovelsen som ikke holdt. Du trenger å snakke med noen som kjenner og forstår din egen situasjon opp i dette.

Jeg vil råde deg til å ta problemet opp med din behandler. Kanskje din forlovede vil komme til samtale på terapeutens initiativ.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41560-trenger-r%C3%A5d/#findComment-156289
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...