ms94m Skrevet 27. desember 2016 Del Skrevet 27. desember 2016 Jeg har slitt av og på med angst hele livet (er 22 år nå) og gått til behandling for dette. Går også på Cipralex og Tolvon. Angsten min er stort sett basert på alt som har med kvelning å gjøre, da jeg er livredd for å bli kvalt. Har ikke hatt noen virkelige episoder i ungdomstiden/voksen alder, men frykter det likevel. Jeg har aldri blitt påvist noe allergi mot medisiner, mat o.l, men for ikke så lenge siden reagerte jeg på flere typer øyedråper i forbindelse med øyebehandling. Det som skjedde da var at jeg ganske raskt etter å ha dryppet, ble varm og det føltes ut som jeg fikk feber innvendig. Følte meg slapp og litt dårlig. Ble litt blank i øynene. Ikke hovne slimhinner, pusteproblemer eller lignende - og det ga seg ganske fort. Dryppet én gang til før jeg ikke turte mer, og da ble det akkurat det samme en kort stund. Selv om det gikk bra ble jeg ganske skremt av dette, og slik har angsten festet seg på nytt til medikamenter, matvarer osv. Nå begynner jeg blir ekstremt slimete i munnen først, og så føle at jeg blir varm i ansiktet 1-2 timer etter å ha spist sjokolade (noe jeg forøvrig har spist tonnevis av i mitt liv) og tørr derfor plutselig ikke å spise det mer. Blir ikke slapp eller blank på øynene, men blir veldig redd etter hvert. Kan denne varmen jeg føler bare være angst? Føles ut som det kommer heteslag i ansiktet, men får ingen særlig rødfarge, utslett eller lignende. Var heller ikke hoven i munnen, noe jeg så etter om. Kanskje viktig å si at mine angstsymptomer ofte setter seg i halsen, med tungpust, kløende hals, mageproblemer, osv. Egentlig veldig typisk allergisk reaksjon, bare at det ikke er det. Det virker som psyken enten provoserer fram en allergisk reaksjon, eller så er det kanskje det. Føler meg rådvill. Er livredd for allergisk sjokk, selv om jeg aldri har hatt det. Bør jeg være redd og eventuelt sjekke opp dette før jeg spiser sjokolade igjen? Kan allergier oppstå helt plutselig? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/415657-overdreven-angst-for-allergi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.