Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

kan ikke mindre blærefremfall opereres? Ingenting som kommer ut, men føles veldig godt inni skjeden. Det buler inn og er svært ubehagelig utover dagen. Gynekologen på sykehuset avviste meg på en måte. Etter å ha stått på jobb i 4-5 timer så ligger jeg resten av dagen da jeg synes  ubehaget i skjeden er så plagsomt. Disse dagene må mannen ta seg av barn. O helgene prøver jeg å ta det med ro og ikke vøre for mye oppe å gå da ubehaget vil kjennes. Er det sånn det skal være? Jeg skal forøvrig ikke ha flere barn. Har valgt å jobbe redusert mens barna er små for å ha mere tid til barn og hjem,en nå begynner de å bli større og da er der naturlig for meg å jobbe mere igjen, men i jobbem jeg har nå hvor det er strong og gåing hele dagen då lat det seg ikle gjøre pga underlivet rett og slett. Klarer ikke å stå/gå mere enn det jeg allerede gjør. Jobber i dag 50%. Er det mulig med omskolering pga cystocele da? Blir så lei meg og fortvilet over situasjonen. Tenk om mannen går  fra meg, hvordan i alle dager skal jeg klare meg på den inntekten. Eller er det mulig å få 50% uføretrygd grunnet sånne plager?

Anonymkode: 8afd8...1ce

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/415872-operasjon-av-mindre-bl%C3%A6refremfall/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

For meg virker det veldig rart at du skal få beskrevne plager av er mindre blærefremfall. Ja, jeg vil nesten anse det som usannsynlig. Et cystocele av den størrelse du nevner kan presse litt i underlivet, men er ikke noe som medfører at man ikke kan jobbe. Jeg vil foreslå som en test at du får opplagt et ringpessar som holder cystocelet på plass. Da kan du registrere om plagene blir borte. Det er ikke noe i veien for å ha samleie selv om det ligger en ring i skjeden.

Har man utelukket andre mulige årsaker til dine symptomer?

Vennlig hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...