Gå til innhold

Er psykisk syke bedre enn normen i rettskriving og formulering?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, spesielt spørsmål, men legger merke til at 90% her inne, skriver utrolig bra! Jeg bare undrer meg 

Anonymkode: 69908...5e9

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, spesielt spørsmål, men legger merke til at 90% her inne, skriver utrolig bra! Jeg bare undrer meg 

Anonymkode: 69908...5e9

Er alle her psykisk syke?

Anonymkode: 6f3ba...a25

AnonymBruker
Skrevet

Nope, da de færreste har god utdanning.

Anonymkode: e3628...aac

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje vi psyke er vant til å måtte sette ord på ting i stadige runder med behandlere. Eller kanskje en del kreative , følsome og kunsteriske sjeler er mer utsatt for psykiske plager ??. 

Anonymkode: 21f0c...1c0

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er alle her psykisk syke?

Nei

AnonymBruker
Skrevet

Til deg som mener psyke ikke har utdannelse : Til og med statsministere og psykiatere kan ha psykiske lidelser. 

Skrevet

Jeg tror personer med psykiatrisk diagnose som gruppe ligger under snittet hva gjelder rettskrivning og formuleringsevne, avhengig av hvordan man definerer og måler dette.

AnonymBruker
Skrevet

Er nok fordi DOL'erne er litt oppi åra og gikk på skolen den gang man lære å skrive på skolen, før sproget ble ødelagt av fordummende "SMS-språk".

Skrevet

Nope, da de færreste har god utdanning.

Anonymkode: e3628...aac

Hva har god utdanning med rettskrivning å gjøre? Man lærer å skrive på barne- og ungdomskolen.

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel forskjell på folk her inne som ellers i samfunnet, selv har jeg topp  karakter i norsk og høy utdannelse, ikke alle blir psyke tidlig i livet .

Og så er det utrolig avslappende å skrive på pc da ,med automatisk rettelse og ordforslag. Da jeg begynte på skolen skrev vi med blekk,men ikke med fjærpenn da ,så gammel er jeg ikke.

Anonymkode: 7ed40...088

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til deg som mener psyke ikke har utdannelse : Til og med statsministere og psykiatere kan ha psykiske lidelser. 

Men statsministere trenger ikke nødvendigvis utdannelse ;) 

Anonymkode: f6fd1...5a9

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje vi psyke er vant til å måtte sette ord på ting i stadige runder med behandlere. Eller kanskje en del kreative , følsome og kunsteriske sjeler er mer utsatt for psykiske plager ??. 

Nei, dere er vant til å sette ord når dere klager og roper etter mer trygd. Men husk at ordforrådet ikke blir noe bedre av den grunn.

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Trine skrev:

Hva har god utdanning med rettskrivning å gjøre? Man lærer å skrive på barne- og ungdomskolen.

Fy Flate så godt svart Trine,, tommel opp for deg :)

Anonymkode: f701b...9d2

AnonymBruker
Skrevet

wow. Trodde jeg var blant venner her. At dette var en trygg plass . 

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, Trine skrev:

Så man lærer akademisk skriving på barne og ungdomskolen? Meget få går ut av ungdomskolen med et godt vokabulær og sterke skriveferdigheter.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fy Flate så godt svart Trine,, tommel opp for deg :)

Gratulerer, hvis du syns det var et godt svar har du lavete IQ enn ei rotte.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, dere er vant til å sette ord når dere klager og roper etter mer trygd. Men husk at ordforrådet ikke blir noe bedre av den grunn.

Det der var da utrolig stygt og respektløst sagt av deg Anonymkode: f6fd1...5a9, lavmål !

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk du som startet tråden. Du ville oppmuntre og komme med litt ros til oss. Men tydeligvis er det noen som av en eller annen grunn føler behov for å " tråkke " på oss. Vell er jeg psyk men jeg er ikke ondskapsfull . 

Skrevet

Nå var det mye 'tull' her, nesten så det ble svada.

AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer, hvis du syns det var et godt svar har du lavete IQ enn ei rotte.

Ja nettopp!  det nivået der ja, kos deg videre du........med rettskrivingen din " lavete IQ" hahaha

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...