Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ei jente på 20 år som sliter med veldig uregelmessig menstruasjon. Jeg er ikke aktiv med noe trening, ikke stresser jeg med skole/jobb o.l heller,men alikevel er menstruasjonen min ALLTID forsinket med MINST et par mnd!!

Jeg har hatt mensen siden jeg var 14 år, altså i 6 år nå. I begynnelsen var den ganske så regelmessig hver eller annenhver mnd. Men så plutselig begynnte det å gå lenger og lenger tid mellom hver gang. Det lengste har vært i litt mer enn 6 mnd!! Det var det året som nettopp var.. fra 2001-2002, da hadde jeg mensen max 3-4 ganger!!

Spørsmålet mitt til deg er om det går an å få litt orden på dette her.. Er det noe jeg kan ta for at det skal bli normalt igjen? Kan P-piller hjelpe meg med det? Kjenner en del jenter på min alder som bruker P-piller og de har regelmessig mens nå.

Håper du kan svare meg på dette,begynner å bli rimelig lei... :(

Mvh

M2002

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41600-p-piller-og-mens/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det vil være lurt med en hormonsjekk for evt å finne forklaring på uregelmessigheten. Hvis man ikke finner forklaring kan man regulere med hormon (gestagen hvis du ikke har brukt for prevensjon, og p-pille hvis du trenger det). P-pille vil nesten alltid gi regelmessig menstruasjon.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41600-p-piller-og-mens/#findComment-156772
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...