Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,jeg er en kvinne på 31 år og jeg har nettopp tatt en graviditetstest og testet positivt. (Testet 2 ganger for sikkerhets skyld)

Jeg har vært gravid mange ganger tidligere også (3ganger) siste 2 år, der min første graviditet endte med å få operert bort min venstre eggstokk pga embryo utenfor livmoren. 

Andre gangen jeg var gravid så hadde jeg små blødninger hele tiden mest brunt blod og det endte med spontan abort i uke 8 med utskrapning. 

Nå er jeg gravid igjen og har startet å få små blødninger igjen,men nå mest friskt blod.

Er det noe jeg kan gjøre eller doktor kan gjøre for at jeg kan minske risikoen for spontan abort igjen?

Og når kan jeg tidligst gå å sjekke på ultralyd?

Takk for svar.

Bekymret..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/416070-bl%C3%B8dninger-tidlig-i-svangerskapet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er dessverre ikke noe du kan gjøre for å hindre abort, f.eks sengeleie har ikke effekt. Du sier ikke hvor langt du er kommet, altså når du hadde siste menstruasjon, men det med din sykehistorie synes jeg du skulle be om ultralyd ganske raskt for å få avklart om graviditeten er på rett plass og evt om det er hjerteslag (ved uke 7).

Vi får håpe på det beste. Vennlig hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...