Gå til innhold

NHD/xeplion

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja men det er jo ingenting som feiler han...ifølge han! Han er verre en meg og har null sykdomsinnsikt,lurer alle i hjelpeapparatet trill rundt. Så noen ganger lurer jeg på om alt er et spill, men det kan det jo ikke være. Mine foreldre er gamle og slitne, min far kom hit i dag og var så fortvilet. De fikk fire unger med store problemer, syns så synd på dem. Vil hjelpe dem og,hjalp mor min til psykolog en gang. Men hun gikk bare noen ganger. Gud vet hvor lenge de må ha han der nå, og han forventer full losji uten å betale et øre. Hans hus er det et stort hull i gulvet i og full i røykskader. Kan ikke ha han her, min samboer tåler han ikke. 

Hva skjer om de sier han ikke kan bo der, hva gjør han da? Da må han trolig få hjelp av NAV og fastlege (for henvisning til rette sted) for prosessen videre, det høres nesten ut som et bedre alternativ.

Endret av XbellaX
Skrevet
1 minutt siden, XbellaX skrev:

Hva skjer om de sier han ikke kan bo der, hva gjør han da? Da må han trolig få hjelp av NAV og fastlege (for henvisning til rette sted) for prosessen videre, det høres nesten ut som et bedre alternativ.

Han nektet å snakke med politiet i dag, de finner nok ut hvordan brannen startet. Ja håper han ikke kan bo der,og hadde håpet noen fant noe midlertidig så mine foreldre slapp å slite med dette. Det verste er at han har jobb på bedrift og tjener godt, men han låner stadig penger av meg. Er vel mye tvangstrekk og sånt, han har rotet det til. Vet ikke hva jeg skal gjøre? Har følt på meg en stund at han kommer til å dø snart, men det er vel mine vrangforestillinger?

Skrevet (endret)
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Han nektet å snakke med politiet i dag, de finner nok ut hvordan brannen startet. Ja håper han ikke kan bo der,og hadde håpet noen fant noe midlertidig så mine foreldre slapp å slite med dette. Det verste er at han har jobb på bedrift og tjener godt, men han låner stadig penger av meg. Er vel mye tvangstrekk og sånt, han har rotet det til. Vet ikke hva jeg skal gjøre? Har følt på meg en stund at han kommer til å dø snart, men det er vel mine vrangforestillinger?

Men du kjære menneske, du og dine foreldre må slutte å låne og gi ham penger/bolig/ og alt annet, umiddelbart. Han trenger ikke å rydde opp i noe som helst så lenge han har noen som hjelper ham støtt og stadig. Sett foten ned og krev at han skaffer seg hjelp (som han selvsagt trenger) og støtt ham heller ved å invitere på middag/ besøk osv. Det dere driver med gjør situasjonen enda verre.

Endret av XbellaX
Skrevet

Men du kjære menneske, du og dine foreldre må slutte å låne og gi ham penger/bolig/ og alt annet, umiddelbart. Han trenger ikke å rydde opp i noe som helst så lenge han har noen som hjelper ham støtt og stadig, sett foten ned og krev at han skaffer seg hjelp (som han selvsagt trenger) og støtt ham heller ved å invitere på middag/ besøk osv. Det dere driver med gjør situasjonen enda verre.

Ja du har nok rett. Men så kommer han med det at han er så følsom, og gråter osv. Vet det er manipulasjon,det er på tide han tar ansvar for seg selv. 

Skrevet
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ja du har nok rett. Men så kommer han med det at han er så følsom, og gråter osv. Vet det er manipulasjon,det er på tide han tar ansvar for seg selv. 

Helt riktig. Men det er hardt å stå i mot den type utbrudd/reaksjoner fra nære. Om dere velger å gjøre det så har dere i det minste hverandre å søke støtte hos. Trist at det skal være slik men jeg tror ikke det er noen annen "løsning" på problemet. 

Skrevet
Akkurat nå, XbellaX skrev:

Helt riktig. Men det er hardt å stå i mot den type utbrudd/reaksjoner fra nære. Om dere velger å gjøre det så har dere i det minste hverandre å søke støtte hos. Trist at det skal være slik men jeg tror ikke det er noen annen "løsning" på problemet. 

Ja, jeg skal ikke sy puter under armene på han lenger. Men har prøvd mye rart før, det ender opp med galskap. Var derfor jeg ga etter, men blir det galskap kan jeg jo ringe noen. Lege eller noe. Han truet jo med å drepe meg, da ringte jeg politiet. Jeg sa han var syk og trengte hjelp, men legen som sjekket han sendte han hjem. Manipulasjon, hvordan kan det være galskap i det ene øyeblikket og et spill for legen i det andre? Han var jo tilregnelig han, jeg forstår ikke hvordan det er mulig. 

Nicklusheletida
Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Men hva om medisinen også rant ut? Neivel, får droppe det. Tenker på andre ting og i dag, det er bare det. Det er for mye å tenke på. 

Den gjør ikke det. Jeg har sett sønnen min sette sprøyte på seg selv ukentlig siden han var 11 år. Nå har han holdt på dette i 12 år. Jeg ser at noen ganger går det veldig lett og andre ganger skjer det arbeidsuhell, han blør. Ofte må han prøve flere ganger også. 

Fokuser på at dette er noe som skal bedre hverdagen din. Du vet , når saken koker ned til å dreie seg om sort eller lys bukse, så var ikke alvorlighetsgraden særlig stor :)

Skrevet
1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Den gjør ikke det. Jeg har sett sønnen min sette sprøyte på seg selv ukentlig siden han var 11 år. Nå har han holdt på dette i 12 år. Jeg ser at noen ganger går det veldig lett og andre ganger skjer det arbeidsuhell, han blør. Ofte må han prøve flere ganger også. 

Fokuser på at dette er noe som skal bedre hverdagen din. Du vet , når saken koker ned til å dreie seg om sort eller lys bukse, så var ikke alvorlighetsgraden særlig stor :)

Jeg ser den, takk for at du fortalte om sønnen din. Er vel sånt som skjer :)

Ja håper det hjelper meg opp av grøften, trenger å være i virkeligheten. 

Nicklusheletida
Skrevet
9 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg ser den, takk for at du fortalte om sønnen din. Er vel sånt som skjer :)

Ja håper det hjelper meg opp av grøften, trenger å være i virkeligheten. 

Det håper jeg også :) Ønsker deg alt godt :)

Skrevet
Akkurat nå, Nicklusheletida skrev:

Det håper jeg også :) Ønsker deg alt godt :)

Takk :) 

Skrevet

Har jeg skrevet for mye personlig nå? Skulle bare spør om xeplion? Var ikke meningen å skrive om familien min. Syns bare synd på dem.

Skrevet
8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har jeg skrevet for mye personlig nå? Skulle bare spør om xeplion? Var ikke meningen å skrive om familien min. Syns bare synd på dem.

Nei, det har du ikke. Jeg håper dere klarer å løse denne floken som best det går.

Skrevet

Nei, det har du ikke. Jeg håper dere klarer å løse denne floken som best det går.

Ok. Jeg føler dere hjelper meg her inne. Men jeg skulle gjerne visst hvordan man kan være gal i et øyeblikk, og helt normal i det neste. En gang han kastet rundt på ting ringte jeg far min, og han kom. Da var bror min helt normal når han kom. Har det med respekt å gjøre?

Skrevet
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ok. Jeg føler dere hjelper meg her inne. Men jeg skulle gjerne visst hvordan man kan være gal i et øyeblikk, og helt normal i det neste. En gang han kastet rundt på ting ringte jeg far min, og han kom. Da var bror min helt normal når han kom. Har det med respekt å gjøre?

Det er umulig å si hva som skjer med din bror, men det er tydelig at han ikke har det bra og trenger hjelp. Liten/ingen sykdomsinnsikt gjør alt mye verre. 

Skrevet
Akkurat nå, XbellaX skrev:

Det er umulig å si hva som skjer med din bror, men det er tydelig at han ikke har det bra og trenger hjelp. Liten/ingen sykdomsinnsikt gjør alt mye verre. 

Ja det er det, er bare så underlig med det skifte, som han har flere personligheter. Ingen sykdomsinnsikt er ordet ja,og han er langt fra åndelig. Helt annen problematikk enn meg. Min far sa i dag han har ventet på dette, at huset hans tok fyr. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...