Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er straks 50 og har gått på Novofem i 2,5 år. Jeg skal nå bytte til Trisekvens og lurer på når jeg kan begynne? Må jeg fullføre brettet med Novofem, jeg har en uke igjen, eller kan jeg begynne nå? Gynekologen min sa ikke noe om det, og jeg ser at pillerekkefølgen er litt annerledes på Trisekvens.

Jeg skal også på badeferie andre uka i mars, og hvis jeg hadde fortsatt med Novofem ville jeg ha utsatt blødningen en uke med å ta ekstra tabletter fra nytt brett. Jeg ser at hvis jeg begynner på Trisekvens nå så vil jeg slippe den problemstillingen, så lenge blødningene normalt skal komme på de røde pillene. Jeg får den alltid i løpet av den første uka med røde på Novofem.

Håper dette ble forståelig :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/416543-bytte-fra-novofem-til-trisekvens/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvorfor skal du skifte til en sterkere pille? Har du ikke ønsket effekt av Novofem? Jeg foreslår at du fortsetter med Novofem til du er hjemme fra ferien i og med at du er fortrolig med denne pillen, men fortell hvorfor du skal bytte pille.

Hilsen Mette

Jeg har blitt mer og mer sliten siste halve år og fått søvnforstyrrelser. Disse symptomene hadde jeg også før jeg begynte med Novofem. Jeg har sjekket alt mulig annet hos legen og er frisk som en fisk, så nå håper vi at jeg rett og slett trenger høyere dose. 

Disse symptomene er også en grunn til at jeg helst vil begynne så fort som mulig, Da jeg begynte med Novofem den gangen for 2,5 år siden hadde det god effekt veldig raskt, og jeg har ikke hatt noen bivirkninger. Hvis det er sånn at høyere dose hjelper, så vil ferien bli veldig mye bedre med den nye pillen.

Mette Moen, Gynekolog

Du får se om de sterkere Trisekvens hjelper deg, her ser du hva de inneholder.

Vennlig hilsen Mette

De hvite tabletter inneholder en kombinasjon av østrogen

og gestagen. Når du slutter med dem, kommer det en

bortfallsblødning etter noen dage. Det er det samme for de to

preparater.

De røde tabletter i Novofem inneholder rent østrogen, og de svarer til

de røde og blå i Trisekvens. Syklus kan forlenges ved å fortsette med blå

tabletter fra annet brett, eller fortsette med hvite tabletter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...