Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei kvinne på 37 år, jeg skal til gynekolog i februar og sette inn hormonspiral, har hatt det for flere år siden og husker det var vondt. Men pga annen prevensjon ikke fungerer så bra så er visst spiral eneste løsning. Det jeg lurer på er om jeg tar voltaren og paracet sammen er god nok smertestillende for å dempe smertene? Eller er det andre typer smertestillende du anbefaler?

Anonymkode: 2c9a4...301

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/416584-smertestillende-ved-spiral/
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei kvinne på 37 år, jeg skal til gynekolog i februar og sette inn hormonspiral, har hatt det for flere år siden og husker det var vondt. Men pga annen prevensjon ikke fungerer så bra så er visst spiral eneste løsning. Det jeg lurer på er om jeg tar voltaren og paracet sammen er god nok smertestillende for å dempe smertene? Eller er det andre typer smertestillende du anbefaler?

Anonymkode: 2c9a4...301

Skjønner ikke at du vil deg selv så vondt med å gå igjennom smertene med spiral en gang til. Har ikke prøvd p-sprøyte??

Anonymkode: 40cd0...88b

Mette Moen, Gynekolog

Det har kommet ny hormonspiral som er tynnere enn den gamle, den nye heter Jaydess. Den kan bare sitte i tre år, men i løpet av kort tid kommer en enda nyere som er like tynn, men som kan sitte i 5 år. Den heter Kyleena. Hør med apoteket om de har fått den, jeg tror at den skal komme i februar.

Hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...