Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei, jeg og min forlovede prøver og få barn men enda ikke klart dette.

i november hadde jeg mens 5 november så 9 desember og nå 20 januar,som du ser så er jeg veldig uregelmessig.

åssen kan jeg vite når jeg har eggløsning da og hva kan vi gjøre for og kanskje ha større sjangs for og bli gravide.

jeg er veldig deprimert over dette.

jeg har en datter på 5 år fra et tideligere forhold.

og jeg gikk på p-piller men ssluttet på de i oktober-november.

men jeg trenger hjelp eller råd til hva vi kan gjøre.

vi har hatt sex hver kveld,men noen sier vi burde ha annenhver daag eller hver 3 dag.

hva er det du annbefaler.

hilsen en velldig deprimert dame.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41665-pr%C3%B8ver-og-bli-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg har egentlig hatt regelmessig mens, men aldri vært gravid før et halvt år siden, da spontanaborterte 2 ganger i høst. er gravid igjen nå, men holder på å abortere nå. IGJEN!! Men.... Jeg prøvde å ikke være for ivrig til å ha sex for å bli gravid. Det kan være veldig dumt å gi alt en har kun for det.

Vi hadde egentlig regelmessig sex. Annenhver dag ca. det leste jeg sted var best for da har man passe nok sæd i skjeden jevnlig. og etterpå la jeg meg litt "ubevisst" :) høyt med rumpa for at alt skulle renne godt oppi!! Hvis du skjønner. Men jeg tror ikke noe på å ha sex kun for å bli insaminert liksom. Nyt det også!!

Mulig jeg må ta enda en runde med alt dette, men vi får se. Kanskje det sitter selv om jeg blør. 3 gangen.

Lykke til!!

Håper det var til litt hjelp.

Hei, du sier du slutta med p-pillene i okt. Da er det bare å smøre seg med tolmodighet. Det tar jo en stund før innholdet som var i p-pillene slipper kroppen din helt. Før jeg ble gravid med gutten min, tok det 1,5 år fra jeg sluttet med p-pillene og ble gravid.

Stå på. Det sies også at en som stresser med å bli gravid, ikke blir det, men en som ikke stresser med det, blir gravid... Ikke vet jeg om det stemmer.

Lykke til :)

Mette Moen, Gynekolog

Hvis man har samleie 2-3 ganger i uken behøver man ikke å tenke på eggløsning. Hvis du har merr en 35 dager mellom menstruasjonene kan det være lurt å få en sjekk. Hvis det er manglende eller uregelmessig eggløsning kan man sette den i gang med tabletter.

Se vedlegg.

Mange kvinner lurer på om de har eggløsning. Hvis syklus er regelmessig (mellom 21 og 35 dager fra første til første dag), kan man regne med at det er normal eggløsning. Ømme bryster er tegn på at man har hatt eggløsning og produserer både østrogen og progesteron. Man kan få det bekreftet ved en hormonprøve (blodprøve) som taes på dag 21 til 25 i syklus, eller ca en uke før man venter menstruasjonen.

En del kvinner vil i dagene før eggløsning merke et karakteristisk klart, seigt slim fra skjeden. Når det er borte har eggløsningen sannsynligvis funnet sted. Det er ikke alle kvinner som har et slikt slim, og det behøver ikke å bety at noe er unormalt.

Etter eggløsning stiger temperaturen noen streker. Temperatur må måles på samme tidspunkt på dagen, best tidlig morgen. Ved å opptegne den daglige temp. på et ruteark, vil man lettest kunne se stigningen. Hvis man blir gravid, vil temperaturen fortsatt holde seg høy.

Eggløsningen kan hos enkelte kvinner gi en kortvarig underlivssmerte, men det er et meget usikkert tegn som kan ha andre årsaker.

Eggløsningssticks (Clearplan) gir positivt utslag dagen før eggløsning finner sted. Man kan muligens bli gravid ved samleie dagen etter eggløsning, men sannsynligvis ikke etter den tid i denne syklus. Ellers er det fem dager før eggløsning og selve eggløsningsdagen som er de fruktbare dager.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...