AnonymBruker Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Hei! Jeg har hatt en del endringer med menstruasjonen siste året. Første uteble menstruasjonen i 7 mnd, jeg gikk til legen etter 3 mnd som ba meg avvente. Etter de 7 mnd fikk jeg beskjed om å gå av ppillene og at det var normalt å plutselig miste menstruasjonen. Jeg fikk tilbake menstruasjonen, men den er ekstremt kraftig, langvarig (8 dager) og jeg har hatt sterke magekramper (noe jeg tidligere aldri har hatt). Den har vært noe uregelmessig i form av at to menstruasjoner kom i samme mnd. Vikarlegen jeg er hos ønsker ikke undersøke dette noe videre, men jeg føler kroppen er i ulage og har aldri hatt noe problemer med dette før (hatt menstruasjon siden 10-11 års alderen, begynte med ppiller 15-16 års alderen). Bør jeg få undersøkt dette noe mer? Bør jeg eks få tatt en celleprøve? Hilsen kvinne som snart fyller 24 Anonymkode: 34ea4...299 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/416749-menstruasjonsendringer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Det er ikke normalt å ikke få menstruasjonen tilbake i løpet av tre måneder etter at man har stoppet med p-pillene. Jeg synes at du skal be din lege om henvisning til gynekolog for utredning. Den vanligste årsak til uregelmessige blødninger i din alder er tilstanden PCOS (poly cystisk ovarie syndrom) hvor eggløsningen svikter, hvor det kan produseres for mye mannlig hormon og hvor man ved ultralyd kan se mange små cyster på eggstokkene. Det er en godartet tilstand som forekommer hos kanskje 10% av kvinner, spesielt de yngre. Mange er også overvektige. Behandlingen er p-pille. Celleprøve har ikke noe med dette å gjøre, du bør starte med prøvetaking etter fylte 25 år. Vennlig hilsen Mette 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/416749-menstruasjonsendringer/#findComment-3751942 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.