Gå til innhold

Blir man psyk av å se på dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror nok man har en eller flere diagnoser når man liker sånt.

Anonymkode: 7a918...310

Skrevet
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Tror nok man har en eller flere diagnoser når man liker sånt.

Har man antisosial pf da?

Anonymkode: 4e78c...f52

Skrevet

Tror ikke normale friske folk blir syk av det.

Anonymkode: 2387b...a4d

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har man antisosial pf da?

Kan ikke utelukkes.

Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Kan ikke utelukkes.

Vel, det sier omtrent ingenting, i og med at man kan ha antisosial pf om man liker sound of music og, vel... just sayin'

Skrevet

Personlig blir jeg " kvalm" av å se slikt. Tenker alltid at hvert menneske er unikt viktig .Har jobbet med syke , traumatiserte og døende mennesker og sett angsten og smerten i " real life". 

Blir bare trist når noen liker dette.  må være triste og sinte mennesker som kanskje har blitt litt hard??? 

Anonymkode: d4122...814

Skrevet
11 minutes ago, AnonymBruker said:

Personlig blir jeg " kvalm" av å se slikt. Tenker alltid at hvert menneske er unikt viktig .Har jobbet med syke , traumatiserte og døende mennesker og sett angsten og smerten i " real life". 

Blir bare trist når noen liker dette.  må være triste og sinte mennesker som kanskje har blitt litt hard??? 

Kanskje du ikke skjønner hva det handler om? Tror du at det er "forherligelse"? Vokalisten (i dette bandet) jobbet som lege for å finansiere de første platene, så han har også jobbet med syke.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du ikke skjønner hva det handler om? Tror du at det er "forherligelse"? Vokalisten (i dette bandet) jobbet som lege for å finansiere de første platene, så han har også jobbet med syke.

Fortell meg helt ærlig hva det handler om for deg ... Jeg orket ikke se så nøye.. 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åndedrettsterapeut tror jeg det var vel, ikke lege. 

Skrevet
8 minutes ago, AnonymBruker said:

Fortell meg helt ærlig hva det handler om for deg ... Jeg orket ikke se så nøye.. 

Vold, krig og tortur er et vanlig tema innen metall. Det betyr ikke at dette sees på som noe positivt (selv om det sikkert finnes noen). Jeg ser på det mer som fremstillinger av verdens realiteter. Virkeligheten er ikke "love" og gullrekka, det er bare noe enkelte luller seg inn i å tro.

Skrevet

To til i samme serie.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vold, krig og tortur er et vanlig tema innen metall. Det betyr ikke at dette sees på som noe positivt (selv om det sikkert finnes noen). Jeg ser på det mer som fremstillinger av verdens realiteter. Virkeligheten er ikke "love" og gullrekka, det er bare noe enkelte luller seg inn i å tro.

Helt enig at det er mye vondt i verden. Og jeg kan forstå at denne musikken kan være en slags protest. Men føler heller at metall ofte  gjør et opprør mot det gode.... Men jeg tror på kjærlighet og det gode. Må det når man er mor til fire barn. Vet hvordan det er å elske og å bli elsket ???. Man vil beskytte de man elsker fra ondskap ... 

Det er kanskje lettere å hate . Bedre å la hjerte bli hardt . Lulle seg inn i å tro at det er greit ... Slippe å være sårbar og innrømme at man egentlig lengter etter å bli elsket ... 

Du syns kanskje dette er litt " søtsuppe". Helt greit det . Musikken kan være tøff den . Få ut litt aggresjon liksom ... Du er fri til å like det du vil ... 

Skrevet
3 minutes ago, AnonymBruker said:

Helt enig at det er mye vondt i verden. Og jeg kan forstå at denne musikken kan være en slags protest. Men føler heller at metall ofte  gjør et opprør mot det gode.... Men jeg tror på kjærlighet og det gode. Må det når man er mor til fire barn. Vet hvordan det er å elske og å bli elsket ???. Man vil beskytte de man elsker fra ondskap ... 

Det er kanskje lettere å hate . Bedre å la hjerte bli hardt . Lulle seg inn i å tro at det er greit ... Slippe å være sårbar og innrømme at man egentlig lengter etter å bli elsket ... 

Du syns kanskje dette er litt " søtsuppe". Helt greit det . Musikken kan være tøff den . Få ut litt aggresjon liksom ... Du er fri til å like det du vil ... 

Opprør mot det gode?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gud bedre! ja, jeg innrømmer at jeg kunne blitt syk av dette. Jeg hadde blitt redd meg selv om jeg fant det tilfredsstillende 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Opprør mot det gode?

Som sagt . Jeg har ikke sett så nøye på disse videoen og studert teksten i det du viser her men en del metall dyrker det vonde heller enn det gode ... Kan godt hende jeg missforstår. Men hvordan fremme det gode med å vise ondskap  på sitt værste ?. Jeg tror man kan tolke ting på ulike måter ... 

Kanskje jeg skal tenke litt anderledes om metall og ikke være så snar med å komme med konklusjoner :)

Skrevet

Vel, det sier omtrent ingenting, i og med at man kan ha antisosial pf om man liker sound of music og, vel... just sayin'

Sikkert. Hitler like vel korpsmusikk.

Skrevet

Kan ikke utelukkes.

Jeg leste for ikke lenge siden (husker ikke hvor) at psykopater /antisosiale ofte foretrekker metall/goth og i den sjangeren, men det er nok mange som ikke er det også, selvfølgelig

er du redd for at du har antisosial pf?

Skrevet
10 minutes ago, AnonymBruker said:

Som sagt . Jeg har ikke sett så nøye på disse videoen og studert teksten i det du viser her men en del metall dyrker det vonde heller enn det gode ... Kan godt hende jeg missforstår. Men hvordan fremme det gode med å vise ondskap  på sitt værste ?. Jeg tror man kan tolke ting på ulike måter ... 

Kanskje jeg skal tenke litt anderledes om metall og ikke være så snar med å komme med konklusjoner :)

Det er vel ingen "dyrking" her? Eller "opprør", eller "budskap" for den del. Sikkert noen som mener det er det, men jeg tror de fleste kunstnere ikke ser på det på den måten, men at det heller er historier eller inntrykk.

Historier om fæle ting har vel eksistert siden tidenes morgen?

Metall er faktisk en ganske intellektuell sjanger. Såklart mye rølp, men det er ofte tematikk som utforsker og utfordrer.

Skrevet
4 minutes ago, Naivja said:

Jeg leste for ikke lenge siden (husker ikke hvor) at psykopater /antisosiale ofte foretrekker metall/goth og i den sjangeren, men det er nok mange som ikke er det også, selvfølgelig

er du redd for at du har antisosial pf?

Det er mange psykopater i bedehusene.

Just sayin'---

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...