Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Takk for svar om amming og graviditet.

Mitt første barn kom på overtid, mens mitt andre barn ble født 6 uker prematur.

De greide ikke å finne noen årsak til at han ble født så tidlig. Han var heldigvis stor, så det ble ikke andre problemer enn gulsott.

Er det stor sjanse for at mitt tredje barn også skal bli prematurt?

De "store" er 1 og 3 år, så jeg bærer en del på dem. Det er vel kanskje ikke så lurt?

Er det noen forholdsregler jeg bør ta?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41697-fare-for-prematur-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Du har antagligen en lite högre risk att föda prematurt, än de kvinnor som aldrig har födt prematurt tidigare. Jag kan inte säga dig hur mycket större risk detta är, men jag tror inte att den är speciellt stor. jag förstår att du har det "fullt upp" hemma, med 2 små barn att bära och ta hand om. Du bör givetvis försöka att få så mycket avlastning som möjligt med dem. Detta för att minska på din belastning och för att du skall få vila dig lite extra under graviditeten. Undvik att bära dem om det inte är nödvändigt. Lycka till vidare!

Åsa Prebensen, Jordmor

Du har antagligen en lite högre risk att föda prematurt, än de kvinnor som aldrig har födt prematurt tidigare. Jag kan inte säga dig hur mycket större risk detta är, men jag tror inte att den är speciellt stor. jag förstår att du har det "fullt upp" hemma, med 2 små barn att bära och ta hand om. Du bör givetvis försöka att få så mycket avlastning som möjligt med dem. Detta för att minska på din belastning och för att du skall få vila dig lite extra under graviditeten. Undvik att bära dem om det inte är nödvändigt. Lycka till vidare!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...