AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 Skrevet 20. februar 2017 For et par uker siden fikk jeg fjernet slimhinnene i livmor grunnet kraftige menstruasjoner. Jeg ble rådet til å gjenoppta normal aktivitet så snart som mulig, og det har vært uproblematisk. I går hadde jeg min første runde på treningssenteret igjen, og fikk store smerter i livmorområdet utover kvelden. Mildere i dag. Kan jeg bare være støl? Eller bør man ta det mer med ro etter et slikt inngrep, som f.eks. ved sectio? (Altså normal aktivitet, men ikke trening) Anonymkode: e5b54...453 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 21. februar 2017 Skrevet 21. februar 2017 Du kan være i vanlig aktivitet og du kan trene. Kan smertene skyldes at du var på tidspunktet for menstruasjon? Da kan det komme smerter. Ta vanlig smertestillende for menstruasjonssmerter som paracet og Ibux/Naproxen. Det betyr ikke noe om du er i aktivitet, så det blir et spørsmål om hva du orker. Vennlig hilsen Mette 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 Skrevet 21. februar 2017 Usikker på om det har vært det tidspunktet, for jeg har hatt svært korte sykluser i lang tid før inngrepet, og om de er på samme måten skal det ikke ha vært mens på gang. Men om så er - vil det si at jeg kan forvente slike smerter ved hver mens fremover? Det var på nivå med opr.smerter.. Anonymkode: e5b54...453 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 21. februar 2017 Skrevet 21. februar 2017 Sannsynligvis ikke, men vent å se. Hilsen Mette 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 Skrevet 21. februar 2017 Det viste seg å være en livmorinfeksjon, heldigvis (?), så jeg satser på at det ikke blir mer av disse smertene. Takk uansett for innspill i forhold til trening! 🖒 Anonymkode: e5b54...453 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.