AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 Del Skrevet 21. februar 2017 Jeg har noen spørsmål angående uregelmessige blødninger. Jeg er kvinne 40 år. Har bruka hormonspiral fra 2007 til 2015 da jeg i 2015 fikk kraftige blødninger med spiral ( hadde da ikke hatt blødning på flere år). Spiralen ble fjernet og jeg fikk noen voldsomme blødninger. Det ble konstatert myom og ble operert for dette samt fjernet livmorslimhinne. Prøvde p- sprøyte, første sprøyte januar -16 og andre februar -16. Valgte deretter å slutte pga nedstemthet og humørsvingninger. Fikk menstruasjon i mai som varte i 8 uker, 5 uker opphold, 3 uker menstruasjon. Det har gradvis normalisert seg og har hatt normal menstruasjon i november, desember og januar med ca 34 dager i mellom. Fikk mentruasjon 27 januar som varte 4- 5 dager. Fikk da blødning igjen 10 februar med en uke med helt mørk blødning og deretter friskt blod og det har ikke gitt seg enda. Har vart i 11 dager og virker ikke som det skal gi seg med det første. Blødningene er i varierende menge, men ingen store blødninger. Er dette normalt eller bør jeg kontakte lege? Anonymkode: 4f43d...142 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/417070-uregelmessig-menstruasjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 22. februar 2017 Del Skrevet 22. februar 2017 P-sprøyten kan sitte i kroppen opp til ett år, men i og med at du har hatt en rekke normale menstruasjoner, kan vi regne med at den effekten er borte. Uregelmessige blødninger er ganske vanlig i din alder. Det skyldes som regel at eggløsningen er uregelmessig og dermed produseres ikke progesteron som regulerer blødningene. Hvis det fortsetter i 2-3 måneder, synes jeg du skal ha en kontroll for å utelukke andre forhold, f.eks, kan det ha dannet seg ny muskelknute eller du kan ha en ‘overstimulert’ livmorslimhinne. Vennlig hilsen Mette 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/417070-uregelmessig-menstruasjon/#findComment-3754894 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.