Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har veldig ofte soppinfeksjon. Den kan være borte noen uker, så kommer det tilbake. Har brukt Canesten (stikkpille + krem) og Diflucan (pille). Hvis jeg bare smører meg og bruker stikkpille vil infeksjonen komme tilbake nesten med en gang. Hvis jeg tar pille holder den seg kanskje borte en måned. 

Hva kan jeg gjøre? Er det hensiktsmessig å ta flere piller over en viss tid, f.eks?

Anonymkode: 5927d...e49

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/417090-tilbakevendende-soppinfeksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Kronisk tilbakevendende sopp defineres som mer enn fire episoder per år. Det kan forsøkes behandling med Diflucan 1 kapsel annenhver uke i 8 uker og så nedtrapping til 1 gang i måneden i 4 måneder. Eller hvis sopp er relatert til menstruasjon, 1 kapsel rett før menstruasjon.

Vennlig hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...