Gå til innhold

Riktig beslutning å bytte fra en brutal gynekolog til en behagelig gynekolog

Anbefalte innlegg

Gikk inn på vurderinger som er blitt skrevet om den brutale gynekologen jeg var til. Flere som har opplevd og har samme oppfatning av henne. Ikke bare jeg som har oppfattet henne som avvisende, frekk og brutal. Jeg å følte at hun satt og neddømte meg. Hun spurte om jeg hadde barn? nei ingen barn svarte jeg. Vil ikke ha heller nå som jeg er 43 år. Å hun kommenterte syrlig: nei du, det har jeg skjønt!! Å himlet med øynene. Kom dit med mensen og smerter og fikk kjørt ultralydstaven oppi så jeg stønnet. Etterpå var det en kort kommentar at jeg var naturlig trang som ikke hadde født. "såpass måtte jeg tåle holdning". Jeg fikk anbefalt fra deg om å ikke gå på hormonell prevensjon da jeg skulle til henne, for da visste hun ikke om det var derfor jeg blødde eller om det var for noe annet. Gikk på cerazette,å jeg blødde hver dag i flere mnd. som jeg sluttet på fra råd fra deg. Kom til den brutale så sa hun: du trodde du ikke trengte å gå på prevensjon når du kom hit?? Ja, jeg har rådført meg med en gynekolog som sa jeg ikke behøv...... ble avbrutt i min forklaring med at DET STEMTE IKKE!! Jeg hadde ikke trengt å sluttet på prevensjon. Var ikke intressert i å høre hva jeg hadde å si om hvorfor jeg kom der uten prevensjon, å var så uheldig og få mensen natt til gynekologtimen.Jeg satt i bilen og gråt etter timen. Våknet opp om natten å hadde mareritt om gynekologtimen etter 2 mnd. Skal aldri tilbake til henne. Glad jeg har kontaktet et annet gynekolog firma. Som har satt opp time til meg i mars. Så jeg slipper å tilbake til den brutale i april. Her leste jeg om ei annen uheldig dame som hadde vært til henne for graviditet. Hva syns du gynekolog Mette, om at gynekologer oppfører seg slik mot pasientene sine? Kan ikke bare være engangs tilfeller at gynekologen oppfattes slik. Ser det er både ros og ris på siden hennes. Mest ris.

Anonymkode: 29821...22b

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gikk inn på vurderinger som er blitt skrevet om den brutale gynekologen jeg var til. Flere som har opplevd og har samme oppfatning av henne. Ikke bare jeg som har oppfattet henne som avvisende, frekk og brutal.

Send en klage på henne til fylkeslegen (er ikke det riktig instans?), slik kan hun jo ikke få holde på.

Mette Moen, Gynekolog

Jeg vet ikke hvem du har vært hos, men hvis du leser vurderinger på legelisten så er vurderingene høyst varierende for den enkelt legen. Det er det som betegnes 'kjemi', og det kan gi ulike utslag. Legen kan ha en dårlig dag, men det bør selvsagt ikke gå ut over pasientene. Det du beskriver vurderer jeg ikke som noe man skal rapportere til fylkeslegen.

Helt klart at du bør finne en annen gynekolog. Det er fritt frem å skifte spesialist. Jeg håper at du finner en som du har tillit til.

Vennlig hilsen Mette

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gikk inn på vurderinger som er blitt skrevet om den brutale gynekologen jeg var til. Flere som har opplevd og har samme oppfatning av henne. Ikke bare jeg som har oppfattet henne som avvisende, frekk og brutal. Jeg å følte at hun satt og neddømte meg. Hun spurte om jeg hadde barn? nei ingen barn svarte jeg. Vil ikke ha heller nå som jeg er 43 år. Å hun kommenterte syrlig: nei du, det har jeg skjønt!! Å himlet med øynene. Kom dit med mensen og smerter og fikk kjørt ultralydstaven oppi så jeg stønnet. Etterpå var det en kort kommentar at jeg var naturlig trang som ikke hadde født. "såpass måtte jeg tåle holdning". Jeg fikk anbefalt fra deg om å ikke gå på hormonell prevensjon da jeg skulle til henne, for da visste hun ikke om det var derfor jeg blødde eller om det var for noe annet. Gikk på cerazette,å jeg blødde hver dag i flere mnd. som jeg sluttet på fra råd fra deg. Kom til den brutale så sa hun: du trodde du ikke trengte å gå på prevensjon når du kom hit?? Ja, jeg har rådført meg med en gynekolog som sa jeg ikke behøv...... ble avbrutt i min forklaring med at DET STEMTE IKKE!! Jeg hadde ikke trengt å sluttet på prevensjon. Var ikke intressert i å høre hva jeg hadde å si om hvorfor jeg kom der uten prevensjon, å var så uheldig og få mensen natt til gynekologtimen.Jeg satt i bilen og gråt etter timen. Våknet opp om natten å hadde mareritt om gynekologtimen etter 2 mnd. Skal aldri tilbake til henne. Glad jeg har kontaktet et annet gynekolog firma. Som har satt opp time til meg i mars. Så jeg slipper å tilbake til den brutale i april. Her leste jeg om ei annen uheldig dame som hadde vært til henne for graviditet. Hva syns du gynekolog Mette, om at gynekologer oppfører seg slik mot pasientene sine? Kan ikke bare være engangs tilfeller at gynekologen oppfattes slik. Ser det er både ros og ris på siden hennes. Mest ris.

Det er trist at du hadde en lei opplevelse hos denne gynekologen, jeg synes derimot ikke det er greit å gjøre henne gjenkjennelig her inne. Det tar i underkant av 2 sekunder å finne ut hvem denne personen er. Jeg håper admin  redigerer innlegget ditt slik at hun ikke blir gjenkjent. Skriv og anmeld henne på slike legelister eller hva de heter, klag på henne om du ønsker det, det er du i din fulle rett til -men hold deg for god til å flashe navnet og praksisen hennes på nett. 

Annonse

2 minutter siden, XbellaX skrev:

Det er trist at du hadde en lei opplevelse hos denne gynekologen, jeg synes derimot ikke det er greit å gjøre henne gjenkjennelig her inne. Det tar i underkant av 2 sekunder å finne ut hvem denne personen er. Jeg håper admin redigerer innlegget ditt slik at hun ikke blir gjenkjent.

Jeg rapporterte innlegget i morges av nøyaktig samme grunn og ba dem sladde eller redigere, men det har ikke skjedd noe.

Gjest Gargamel
39 minutter siden, laban skrev:

Jeg rapporterte innlegget i morges av nøyaktig samme grunn og ba dem sladde eller redigere, men det har ikke skjedd noe.

Skal leger beskyttes mot kritikk av hvordan de utfører yrket sitt? Er dette verre enn å klage på en sur restauranteier f. eks?

Dette er ikke privatlivet til gynekologen.

4 minutter siden, Gargamel skrev:

Skal leger beskyttes mot kritikk av hvordan de utfører yrket sitt? Er dette verre enn å klage på en sur restauranteier f. eks?

Leger som alle andre yrkesgrupper skal få kritikk, naturligvis, men på en langt mer seriøs måte enn å nærmest bli hengt ut på et nettforum. Vedkommende er i sin fulle rett til å klage, både på restauranteieren og på legen, det er måten det gjøres på her jeg reagerer på.

32 minutter siden, Gargamel skrev:

Nei, det ligger jo på den legelisten med fullt navn. Men jeg synes ikke man trenger å ta med navnet når det kopieres til et helt annet sted. Derfor foreslo jeg at akkurat det ble fjernet - hvis man lurer veldig på hvem det er, finner man det jo ut likevel.

Men admin har sikkert ment at det er OK siden det ligger ute fra før, og jeg har ikke tenkt å gjøre noe mer utav det.

Når gynekolog Mette ikke skjønner hvem den brutale gynekologen er. Tror jeg ikke de andre skjønner heller. Ingen fare, de som opplever gynekologen der brutal, å om hun er sånn til de fleste, så vil jeg tro hun får et rykte som hun klarer å skaffe seg selv.

Anonymkode: 85e14...e96

1 time siden, XbellaX skrev:

Leger som alle andre yrkesgrupper skal få kritikk, naturligvis, men på en langt mer seriøs måte enn å nærmest bli hengt ut på et nettforum. Vedkommende er i sin fulle rett til å klage, både på restauranteieren og på legen, det er måten det gjøres på her jeg reagerer på.

Kritikk? Oppfatter nesten mer som en advarsel mot en useriøs gynekolog. Når jeg leser innlegget.

Akkurat nå, sweetheart skrev:

Kritikk? Oppfatter nesten mer som en advarsel mot en useriøs gynekolog. Når jeg leser innlegget.

Det spiller liten rolle, det er uansett ikke ok å gå frem på denne måten og jeg er forbauset over at det får bli stående. 

Annonse

Gjest Admin Doktoronline
2 timer siden, laban skrev:

Vi har slettet sitatet, da vi ikke ønsker at personer som ikke får anledning til å forsvare seg gjøres identifiserbare.

16 timer siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Jeg vet ikke hvem du har vært hos, men hvis du leser vurderinger på legelisten så er vurderingene høyst varierende for den enkelt legen. Det er det som betegnes 'kjemi', og det kan gi ulike utslag. Legen kan ha en dårlig dag, men det bør selvsagt ikke gå ut over pasientene. Det du beskriver vurderer jeg ikke som noe man skal rapportere til fylkeslegen.

Helt klart at du bør finne en annen gynekolog. Det er fritt frem å skifte spesialist. Jeg håper at du finner en som du har tillit til.

Vennlig hilsen Mette

Takk for svar, Ja har byttet. Har ikke tenkt å rapportere til fylkeslegen. Tror ikke hun hadde noen dårlig dag, hun er bare sånn av natur. Kan ikke skylde på kjemi heller når en gynekolog sitter og snakker nedlatende til deg. En kvinne er i sårbar situasjon til en gynekolog. Om ikke man skal føl seg uvelkommen i tillegg.Jeg vet du har hatt konferanse sammen med henne. Har erfart og lært at står det mye negativt på vurderingene om en lege. Så følg magefølelsen og ikke gå dit. Det er ikke skrevet for å være jævlig mot legen. Det er heller maktesløshet og fortvilelse ovenfor pasientene som blir utsatt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...