AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 Skrevet 1. mars 2017 Hei. Er akkurat ferdig med 3 mnder på Esmya tabletter for myomen jeg har i livmora skal bli mindre. Men gynekologen min sa i dag at den hadde ikke blitt noe mindre desverre. Den er på 56mm. Har eit sterkt ønske om flere barn så har ikke lyst til å fjærne livmora. Men fikk da beskjed om den dekker så stort område av livmorhula at å fjærne den blir vanskelig. Er det noen andre som har ærfaring ? Er det mulig å fjærne ein så stor myom uten livmor blir skadet? Bekymret for de blir ingen flere unger på meg... 😢😢 Anonymkode: c0504...769 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 1. mars 2017 Skrevet 1. mars 2017 Hvor gammel er du? Har du født barn? Har du rikelige blødninger? Har du forsøkt å bli gravid? Mange spørsmål, men må til for vurdering. Hilsen Mette 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 Skrevet 1. mars 2017 Jeg er 35 år. Har to barn fra før, (13 og 15 år) regelmessige blødninger. Har forsøkt å bli gravid, men blir ikke gravid pga myomen dekker mye av livmora. Blødningene er regelmessige, men har blødninger i 10-15 dager pga myomen. Anonymkode: c0504...769 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 1. mars 2017 Skrevet 1. mars 2017 Det er i de fleste tilfeller mulig å fjerne en muskelknute uten å ødelegge livmoren. Det kommer an på hvor den er lokalisert. Inngrepet kan gjør som kikkhullsinngrep, altså laparoskopi. Be din fastlege, eller gynekologen, om å henvise deg til gynekologisk poliklinikk hvor de kan vurdere deg. Vennlig hilsen Mette 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.