rca Skrevet 21. januar 2002 Skrevet 21. januar 2002 Jeg har vært sykemeldt siden April 2001, pga. utbrenthet. Jeg hadde en leder stilling i dette firmaet, og etter jeg ble sykemeldt ble jeg "presset" til å si opp jobben. Noe jeg også gjorde, da jeg var så langt nede at jeg ikke så noen utvei. Jeg kunne heller ikke tenke meg å gå tilbake til dette firmaet for å arbeide for dem. Jeg føler meg nå i stand til å begynne å arbeide igjen, og det jeg lurer på er: Dersom jeg friskemelder meg nå, hva har jeg krav på av ytelser frem til jeg har funnet meg en ny jobb ? Kan jeg beholde " sykepenge grunnlaget " eller skal det regnes etter " arbeidsledighets trygdesats ? Ved arbeidsledihetstrygd, hva er beregningsgrunnlaget ? tas sykepengene i år 2001 med i dette ? Mvh: En som vil tilbake i arbeid ! 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 22. januar 2002 Skrevet 22. januar 2002 Legen din kan skrive ut en "friskmelding til arbeidsformidling". Gjør han det på rette måten får du sykepenger i 12 uker etter samme grunnlag, mens du registrerer deg hos Aetat som arbeidssøkende. Dernest kan du får dagpenger etter de vanlige reglene, men uten karenstid på 8 uker. (Dvs regnet av inntekt 2001 eller 1999-2001) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.