Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på snart 28 år. Jeg har i snart fem år sammenhengende brukt en form for p-pille. Jeg startet med Trinordiol (den ble jeg deprimert av) så gikk over til Depo-pro-vera (da mistet jeg mensen helt, så begynte jeg å blø hele tiden). Nå bruker jeg minipillen Conludag. Med den blør jeg hele tiden. Det er ikke store blødninger hele tiden, men ofte bare grums. Hvorfor? Legen min har tre ganger gitt meg en Primolut-kur etter at jeg har hatt mensen sammenhengende i over en og en halv måned. Da går det greit i en måned, så begynner det på han igjen. Nå har jeg mens for andre gang i januar. I desember hadde jeg den tre ganger. Hva skal jeg gjøre? Jeg tror jeg blir sprø!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41773-mensen-hele-tiden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hormoner påvirker livmorslimhinnen på forskjellig måte. Østrogen stimulerer så det blir blødning, gestagen (Depro-Provera, minipille) reduserer slimhinnen så det blir mindre, evt ingen blødning, evt småblødning i stedet for regulære blødninger. P-pille inneholder begge hormoner (østrogen og gestagen) som forhåpentlig skulle 'balansere forholdene', men det lykkes ikke bestandig. Hvis du ikke kan akseptere slike blødninger på gestagen (og man har utelukket andre muligheter for uregelmessighet) kan du evt forsøke en annen type p-pille (f.eks. Marvelon eller Yasmin som inneholder andre hormoner enn Trinordiol)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41773-mensen-hele-tiden/#findComment-156985
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...