Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettopp gjennomført min første kur med pergotime. Jeg har nettopp fått bekreftet PCOS, og har prøvd å bli gravid gjennom flere år.

Jeg reagerte veldig sterkt på pergotimekuren, med voldsomme hetetokter, og "bobling" i nedre mageregion som jeg velger å kalle det.. Var fryktelig øm der nede. Jeg ventet tre dager etter gjennomført kur før jeg begynte å ta clearplantester, men har ikke fått noe resultat. Nå er jeg på dag 25 i syklusen, og jeg har vært øm helt til nå, men det begynner å slippe. Brystvortene er også veldig ømme.

Kan jeg ha hatt eggløsning selv om clearplan ikke ga noe utslag? Er det for tidlig med graviditetstest enda? ( selvsagt vet jeg at det er for tidlig, men jeg MÅTTE bare spørre...:o)

Et annet spm. Hvor mye har overvekt å si i forbindelse med at jeg ikke blir gravid? Hvor mye øker sjansen for å bli gravid hvis jeg feks tar av 10-15 kg? Jeg er ganske overvektig, og ble overrasket over å se på barnløseforumet at overvekten hadde en del å si. Gynekologen har ikke nevnt noe om dette, sannsynligvis fordi jeg har en spiseforstyrret historie i nær fortid.

Takknemlig for svar!

Mvh

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Vanligvis er Clearplan pålitelig, men ekstra sikkert er det å måle temperatur, den skal stige et par streker etter eggløsning. Målin av progesteron 4-7 dager etter temperaturen har økt er også en god kontroll.

Det er klart sammenhang mellom overvekt og resultat av pergotime, men noe tall for det kan jeg ikke gi. Jeg vet ikke om du har fått diagnosen PCOS., men søk på dette og du vil få en del informasjon. Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...