Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Jeg har nettopp vært gjennom mitt første IVF-forsøk. Det var dessverre med negativt resultat. Jeg fikk menstruasjon for åtte dager siden. Den var vondere enn normalt, jeg pleier ikke å ha smerter. Antar dette er på grunn av forsøket. Mitt spørsmål går på at jeg enda har smerter i det jeg tror er eggstokkene. Det kommer gradvis utover dagen. Klinikken jeg går til sier det er normalt med smerter og at det er fordi slimhinnene mine har vært ekstra tykke. Men var hos en annen gynekolog (i et annet ærend) og han fant at eggstokkene var forstørret og jeg hadde det han kalte retensjonscyster på begge eggstokkene. Er det disse cystene som gjør at jeg har smerter nå? Vil slike cyster gå bort av seg selv? Hvor lang tid kan det ta? Jeg vet de ikke fikk ut alle eggene jeg egentlig hadde under egguttaket, da noen lå litt forkjært til. Hvis cystene ikke går bort, må jeg da utsette neste forsøk? (De sa jeg kunne begynne på nytt etter én normal menstruasjon)

Anonymkode: 19b45...fd5

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/417846-vanlige-merter-etter-ivf-fors%C3%B8k/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg kan ikke se at ‘tykke slimhinner’ (i livmoren ?) kan forklare at du har smerter. Ved stimulasjon til eggløsning, kan det oppstå det som heter overstimulering av eggstokkene med dannelse av mange cyster, men hvis du får menstruasjon og ikke er gravid, burde det gå over. Eggstokken kan ha vridd seg rundt, og det kan også gi smerter. Jeg synes du skal snakke med IVF-klinikken om det er nødvendig med en undersøkelse, og hvordan du skal forholde deg til et evt, neste forsøk.

Vennlig hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...