Gå til innhold

Nærmer det seg fødsel??

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Hei

Jeg er i uke 38/39, har hatt endel kraftige kynnere siden uke 34. Kynnere har jeg forresten hatt siden uke 22.

I natt våknet jeg med ryggsmerter og vondt nederst i magen, kynnerene jeg har hatt har som oftest startet lengre oppe og har ikke vært vonde. Utpå morningen og dagen i dag har de avtatt, men de kommer enda om ikke så vonde som de i natt. Er det noe på gang?? Dette er mitt første barn og jeg er så spent at jeg begynner å bli utålmodig etter å få føde:-)). Håper noen kan svare meg. Ble visst litt rotet dette.

Takker for svar

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41819-n%C3%A6rmer-det-seg-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Dessvärre så är det omöjligt att säga om förlossningen håller på att starta. En del startar så som du beskriver det medans andra har kynnere många dagar-nätter och/eller veckor innan. Förhoppningsvis så är det nu förlossningen som närmar sig. Dina kynnere verkar i varjefall vara ,lite starkare nu än tidigare, och det kan vara ett positivt tecken. Blir dina sammandragningar regelbundna, varaktiga och inte försvinner efter vila,så har kynnerne övergått till rier. En ofarlig metod att försöka att sätta igång förlossningen, kan vara att ha samlag. Är livmoderhalsen mogen, kan detta lyckas. Lycka till!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...