lille Skrevet 22. januar 2002 Skrevet 22. januar 2002 Hei Jeg har snakket med trygdekontoret i dag og fått beskjed om at jeg ikke har krav på attføringspenger før det har gått et år , er sykemeldt i forbindelse med strålebehandling og blir sykemeldt i ca 6 mnd . Har du noen tips til meg . Må jeg gå på sosialkontoret ? jeg har to barn på 8 og 12 år , og har vært selvstendig næringsdrivende men har ikek opptjent noen poeng enda , hav kan jeg gjøre Trodde man kunne søke attføring , hvordan gjør man dette og må man være sykemeldt i et år før man kan det 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 23. januar 2002 Skrevet 23. januar 2002 Du kan søke om attføringspenger nå selv om du ikke har vert syk 1 år. Det er KUN for rehabiliteringspenger ventetiden er på 1 år 0 Siter
lille Skrevet 23. januar 2002 Forfatter Skrevet 23. januar 2002 Du kan søke om attføringspenger nå selv om du ikke har vert syk 1 år. Det er KUN for rehabiliteringspenger ventetiden er på 1 år Hei takk for svar , kan jeg bruke trygdehjelpen til å søke om dette for trygdekontoret her sier at jeg ikke har krav på attføring , må man ha masse poeng for å få attføring ? 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 23. januar 2002 Skrevet 23. januar 2002 Hei takk for svar , kan jeg bruke trygdehjelpen til å søke om dette for trygdekontoret her sier at jeg ikke har krav på attføring , må man ha masse poeng for å få attføring ? Ja, selvsagt kan du det. :-) Se http://trygdehjelpen.no for kontakt-info. Nei, masse poeng er ikke nødvendig for å få attføring - men dess mer poeng dess mer attføringspenger. Attf.pengene beregnes av inntekten din kalenderåret før du ble syk (eller gjennomsnittet av siste 3 år før du ble syk) og du får 66% av dette - minimum 1,6G pr år. (Hvis ikke du hadde stønad før nyttår) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.