Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ei jente på 19 år som fikk mensen for et år siden. Har bare hatt eggløsning ca. 5 ganger siden. Har vært hos legen og han sa t alt var som det skulle (tok blodprøver ol.) Har ikke slanket meg noe, men trener en del. Er jeg helt unormal? Sist måned fikk jeg bare litt blod i utfloden, kan dette kalles menstruasjon?

Jeg har også tenkt å begynne med p-piller, men kan jeg det når ikke mensen er regelmessig??

Ellers så fikk jeg vite at jeg hadde soppinfeksjon, kan dette øke risikoen for å ikke bli gravid? Jeg har brukt canesten kombinasjonspakke, men det hjelper lite...har du noen gode råd? Ellers så lurer jeg på om det er farlig å bruke canesten hvis jeg ikke er 100% sikker på at det er soppinfeksjon, det jeg har nå??

Har du noen gode råd i tilfelle jeg skal til syden i sommer, og fortsatt har soppinfeksjon..må jeg gå med truseinnlegg hele tiden??

Nesten hver dag har jeg smerter i magen, midt under navlen. Det kan være utrolig vondt, og av og til må jeg stoppe opp å sette meg ned!! Har sagt dette til legen, men han sier ikke noe.....!! Men kan alt dette skyldes kun soppinfeksjonen?? Hvis jeg hadde hatt egglederbetennelse ville vell blodprøvene vist det?? Jeg sjekket jo alt...

Håper på raskt svar for dette er noe som plager meg meget!!

PÅ forhånd tusen takk :))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41836-v%C3%A6r-s%C3%A5-snill-%C3%A5-hjelp-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du først fikk mensen som 19-åring er det naturlig at du har sjeldne eggløsninger og menstruasjoner, det går ofte minst et år før det begynner å regulere seg. Ved slanking eller intens trening, daglig i et par timer, kan mensen bli sjelden eller helt utebli. Du kan gjerne begynne med p-pille, men da vil det være lurt å ta en hormontest på forhånd for å se om alt er i orden. Hvis du ikke har bruk for prevensjon vil andre hormonbehandlinger være å foretrekke (gestagen eller HRT). Snakk med legen om det.

Sopp gir ikke risiko for barnløshet. Noen kan få lokal irritasjon av soppkremer. Se vedlegg om sopp.

Sopp gir ikke magesmerter. Underlivsbetennelse kan være veldig vanskelig å påvise uten ved laparoskopi (prøven CRP er som regel forhøyet). Magesmerter bør sjekkes hos lege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...