Gjest Litt deppa Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Det er godt mange måneder siden bruddet mellom meg og min x. Et tøft og vondt brudd for meg, han er allerede samboer med ny dame. Det var han som gjorde det slutt. Jeg har i tiden etter bruddet prøvd å bearbeide følelsene mine og komme over han. Jeg har ingen positive følelser lenger for min x. Så til problemet, det som jeg ikke ønsket skulle være noe problem. Jeg har truffet en mann som jeg ønsker å bli bedre kjent med og han med meg. Nå som jeg burde hvert glad, så er jeg deppa, nedfor og redd for å ta kontakt med han nye. Redd for å involvere meg og bli såra. Frykter at dette ødlegger for kontakten mellom meg og han nye - vi er bare venner, ennå. Vi har tatt det rolig og blitt kjent på en vennskapelig måte. Jeg har ikke fortalt han hva jeg har vært i gjennom med x'en, det synes jeg er for tidlig og ikke vet jeg om jeg vil fortelle det heller. Har noen råd og gi, før jeg ødlegger alt for meg selv? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/41908-hvorfor-er-jeg-ikke-gladere-n%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 24. januar 2002 Del Skrevet 24. januar 2002 Hei! Slik jeg forstår det virker din reaksjon overfor ny kjæreste rimelig i forhold til din opplevelser med forrige kjæreste. Det er smertefullt å bli vraket til forhold for en ny. Og selv om mange måneder er gått, er ikke det lang tid for å bearbeide og legge bak seg et parforhold og samliv. Jeg tror du må være mer tålmodig med deg selv. Godta at kroppen og sinnet fortsatt skjelver litt foran et eventuelt nytt forhold. Du er fortsatt redd for å bli såret, og kanskje på nytt bli avvist. Så dypt setter kjærlighetsforhold seg i ryggmargen, pleier jeg å si. Ta tiden til hjelp og jobb med deg selv. Hva er du redd for ved et nytt forhold? Hva har erfaringene med x lært deg? Hvor må du sette grenser? Hva er viktig å klargjøre med ny partner før du binder deg? Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/41908-hvorfor-er-jeg-ikke-gladere-n%C3%A5/#findComment-157289 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.