Gå til innhold

Uregelmessig eggløsning- preparat?

Anbefalte innlegg

Gjest JulieSofia

Hei

Jeg er en 30 år gammel jente som forsøker å bli gravid. Jeg hadde en spontanabort i 7 uke i fjor vår. Det tok nesten 11 uker før mensen kom tilbake, og etter dette har mensen vært svært uregelmessig (35-50 dager). Dette gjør det vanskeligere å forsøke å bli gravide. Jeg har følgende spørsmål;

- Vil det være noen preparat jeg kan få foreskrevet for å kunne få mer regelmessig eggløsning- og eggløsning i det hele tatt (vet ikke om jeg har hatt det de siste månedene), og hva heter dette?

- før mens har jeg et påar dager med brun utflod. Jeg kan ikke huske å ha hatt dette før spontanaborten. Er dette et tegn på for lavt progesteron- og vil det da være vanskeligere å bli gravide?

Takker for svar.

Vennlig hilsen JulieSofia

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41934-uregelmessig-eggl%C3%B8sning-preparat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Tablettene Pergotime kan stimulere til eggløsning. Man diskuterer om det finnes tilstand med lav produksjon av progesteron og om det kan gi blødning før mensen. I forb. med evt pergotimebehandling kan man måle progesteron ved blodprøve.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...